Regisztráció és bejelentkezés

A tesztelési hatás vizsgálata érzelmi ingerek tanulása esetén

A tesztelési hatás az előhívás-alapú tanulás hosszútávú emlékezeti megtartási előnyét jelenti az újratanulással szemben. A jelenséget korábbi kísérletekben semleges ingerekkel mutatták ki, azonban felmerül a kérdés, hogy a pozitív vagy negatív érzelmi valenciájú ingerek tanulása esetén is jelentkezik-e a tesztelés (előhívás-alapú tanulás) előnye a hosszútávú emlékezeti megtartás szempontjából. Többek között, az előhívás-alapú tanulás során megfigyelhető reakcióidő-javulás miatt feltételezhető, hogy a tesztelés (ismételt előhívás) során a készségtanuláshoz hasonló automatizációs folyamat megy végbe. Hipotézisünk szerint az érzelmi töltetű ingerek esetén az automatizációs folyamat nem megy végbe, ezáltal a tesztelt elemek felidézése nem lesz sikeresebb, mint az újratanult ingereké, azaz érzelmi ingerek esetén nem jelenik meg a tesztelési hatás. Kísérletünkben fiatal, egészséges felnőtt mintán vizsgáljuk a jelenséget. Eredményeinket a készségtanulás irodalmából ismert automatizációs elképzelés keretében értelmezzük.

szerzők

  • Hajdú Nándor
    Kognitív tanulmányok mesterképzési szak (MSc)
    mesterképzés (MA/MSc)
  • Lencsés Anita
    Kognitív tanulmányok mesterképzési szak (MSc)
    mesterképzés (MA/MSc)

konzulensek

  • Szőllősi Ágnes
    tudományos segédmunkatárs, Kognitív Tudományi Tanszék
  • Dr. Racsmány Mihály
    egyetemi tanár, Kognitív Tudományi Tanszék

helyezés

II. helyezett