Autóbusz előnyben részesítésének lehetőségei Pécsett
A dolgozat témája szimuláció segítségével megvizsgálni választott kereszteződésekben az autóbusz előnyben részesítésének hatásait.
Dolgozatomban a LISA+ forgalomtervező- és a Vissim szimulációs szoftverek segítségével pécsi kereszteződések forgalom szimulációját valósítom meg. A szimulációk célja többféle előnyben részesítési módszer hatásának vizsgálata és összehasonlítása, beleértve az előnyben részesítés nélküli esetet is.
Bemutatom Pécs közlekedését általánosságban, és a vizsgált kereszteződések forgalmi viszonyait részletesebben. A kereszteződések helyszínrajzai és forgalmi adatai alapján megvizsgálom, hogy mely előnyben részesítési módszerek alkalmazhatóak a szimuláció során.
Ismertetem a LISA+ és a Vissim programok főbb tulajdonságait, bemutatom a szimulációk elkészítéséhez szükséges funkciókat. Az előnyben részesítés szimulációját a két program együttes működésén keresztül valósítom meg.
Sorra veszem az egyes előnyben részesítési módszerek működési elvét. Meghatározok vizsgálati kritériumokat, melyekkel jellemezhető az egyes módszerek forgalomra gyakorolt hatása.
szerző
-
Pásztor Petronella
Közlekedésmérnöki
alapképzés (BA/BSc)
konzulensek
-
Dr. Bede Zsuzsanna
egyetemi adjunktus, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék -
Dr. Tettamanti Tamás
egyetemi docens, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék