Regisztráció és bejelentkezés

Autóbusz előnyben részesítésének lehetőségei Pécsett

A dolgozat témája szimuláció segítségével megvizsgálni választott kereszteződésekben az autóbusz előnyben részesítésének hatásait.

Dolgozatomban a LISA+ forgalomtervező- és a Vissim szimulációs szoftverek segítségével pécsi kereszteződések forgalom szimulációját valósítom meg. A szimulációk célja többféle előnyben részesítési módszer hatásának vizsgálata és összehasonlítása, beleértve az előnyben részesítés nélküli esetet is.

Bemutatom Pécs közlekedését általánosságban, és a vizsgált kereszteződések forgalmi viszonyait részletesebben. A kereszteződések helyszínrajzai és forgalmi adatai alapján megvizsgálom, hogy mely előnyben részesítési módszerek alkalmazhatóak a szimuláció során.

Ismertetem a LISA+ és a Vissim programok főbb tulajdonságait, bemutatom a szimulációk elkészítéséhez szükséges funkciókat. Az előnyben részesítés szimulációját a két program együttes működésén keresztül valósítom meg.

Sorra veszem az egyes előnyben részesítési módszerek működési elvét. Meghatározok vizsgálati kritériumokat, melyekkel jellemezhető az egyes módszerek forgalomra gyakorolt hatása.

szerző

  • Pásztor Petronella
    Közlekedésmérnöki
    alapképzés (BA/BSc)

konzulensek

  • Dr. Bede Zsuzsanna
    egyetemi adjunktus, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
  • Dr. Tettamanti Tamás
    egyetemi adjunktus, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék