Regisztráció és bejelentkezés

PLC-n futó jelzőlámpa-irányító szoftver fejlesztése autonóm járművek rugalmas teszteléséhez

A dolgozat célja a jelenlegi közlekedési lámpairányító rendszerek korlátjainak leküzdése egy innovatív, rugalmas PLC-alapú közlekedési lámpairányító platform bevezetésével, amely az autonóm járművek tesztelési körülményeihez igazodik. A ZalaZONE tesztpálya áll a bemutatott rendszer fókuszában, amely több, központilag felügyelt közlekedési lámpát tartalmaz, miközben lehetővé teszi a különböző kereszteződések helyi PLC (programozható logikai vezérlő) általi irányító. A meglévő forgalmi lámpairányító rendszerek számos korlátozással rendelkeznek, és nem elegendőek az autonóm vezetési rendszerek által támasztott követelmények kielégítésére. A projekt célja, hogy ezeket a korlátokat egy olyan nyílt és adaptálható platform kifejlesztésével orvosolja, amely elősegíti az autonóm járművek további fejlődését és biztonságos integrációját a meglévő közúti infrastruktúrába.

A fő hangsúly a rendszer biztonságos működésének garantálásán, a nemzetközi szabványoknak való megfelelés biztosításán és a rendszer valós idejű működésének optimalizálásán lesz. A rendszer felhasználói elsősorban olyan szakemberek lesznek, akik tesztpályákon végeznek méréseket, és akiknek könnyen használható, rugalmas és megbízható rendszerre van szükségük. Az új rendszer olyan forgalmi helyzetek és szcenáriók tesztelését teszi lehetővé, amelyeket a hagyományos rendszerek nem képesek teljesen kiszolgálni, ami elengedhetetlen az autonóm járművek alapos teszteléséhez.

szerző

  • Wágner Tamás
    Autonóm járműirányítási mérnöki
    mesterképzés (MA/MSc)

konzulens

  • Varga Balázs
    ., Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék

helyezés

III. helyezett