Interaktív építészeti prezentáció
A játékipar vívmányainak alkalmazása az épitszeti gyakorlatban
Dolgozatunkban az egyre inkább teret nyerő real-time - valós idejű - építészeti vizualizáció lehetőségeit vizsgáljuk napjaink játékmotorjai segítségével.
A legjobban érthető módja az építészeti szándék átadásának nem szakmabeliek felé a 3D modelleken, illetve az azokról készített látványterveken keresztül történhet. Egy-egy állókép, vagy adott úton mozgó kamera által készített animáció azonban korlátozott lehetőségeket biztosít a valódi térviszonyok, kapcsolatok átadására, jellegükből fakadóan igen egyszerűen manipulálhatóak az adott hatás elérése érdekében.
Az általunk alkalmazott módszer alkalmas lehet a BIM (Building Information Modeling) modell lehető leginteraktívabb bemutatására, azonban rendkívül időigényes.
Választ tudnak-e adni a felmerülő problémákra azon megoldások, melyekben a mozgás nincsen korlátozva, nem predefiniált kameraállásokon keresztül történik a bemutatás? Mennyi többletmunkával jár egy-egy modell átültetése ilyen környezetbe, illetve milyen minőségű grafikát tudunk előállítani, ha a cél a fotorealizmusra törekvő megjelenítés? Megoldható-e az interakció a BIM szoftver, illetve a game engine között? Célunk a munka megkönnyítése, automatizálása saját program segítségével, a munkafolyamat optimalizálása. A dolgozatunk alapvetően a fentiek tisztázására törekszik egy saját modellen keresztül, és kitekint a jövőbeli alkalmazási és fejlesztési lehetőségek felé is.
szerzők
-
Fürtön Balázs
építészmérnök
nappali -
Háda Ádám
építészmérnök
nappali
konzulens
-
Dr. Szoboszlai Mihály
egyetemi docens, tanszékvezető, Morfológia és Geometriai Modellezés Tanszék