Regisztráció és bejelentkezés

Ködkép

A spektrum zavar egy olyan probléma, amit több irányból is szükséges megvizsgálni. A spektrum szó kifejezi, hogy mennyire sokrétűek lehetnek a hatások és az arra adott reakciók. Ezt kutatva szeretnénk megalkotni egy olyan teret, ami lehetővé teszi az érzékek manipulálását. Hogyan alakíthatjuk a tér méretei és arányai által a komfortérzetet és, hogy hogyan lehet a fény játékával megfélemlítő vagy pont hogy biztonságot adó közeget alkotni. Ezeken a szempontokon elindulva egy olyan kísérleti teret igyekszünk megalkotni ami elsősorban a fény és az akusztika sokszínűségét, és fizikai hatását kihasználva képes különféle élményt vált ki az ott tartózkodókban. Ebbe egyaránt szeretnénk bevonni a neurotipikus érdeklődőket és a határaikat feszegető autizmussal élőket.

Ehhez a torony hozzásegít magas és keskeny karakterével, melyben különféle téri szituációkat lehet létrehozni. A siló meglévő architektúráját értékesnek találjuk és külső megjelenése a helyszín jellegzetességét adja, ezért ennek megtartásával és belső terének újra szervezésével szeretnénk a tervünket megvalósítani. A határoló szerkezet lehetővé teszi, hogy a külvilágtól izoláltan, annak befolyásolása nélkül tudjunk kísérleti tereket kialakítani. A belső tér kialakításánál minél jobban szeretnénk arra törekedni, hogy a neurodivergens közönséget is képes legyen befogadni, ebből kifolyólag ennek teljes újraszervezése fog valószínűleg megvalósulni tervünkben.

Ezen gondolatok alapján körvonalazódik bennünk, hogy a terek befolyásolásával és az ebben való mozgással különböző szituációkat hozzunk létre. A leszűkítés által átfogó képet festve az általunk választott területekről.

csatolmány

szerzők

  • Suri Sára
    Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
    egységes, osztatlan képzés
  • Angelidisz Aphrodite
    Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
    egységes, osztatlan képzés
  • Szepesi Zsófia
    Építészmérnöki mesterképzési szak osztatlan
    egységes, osztatlan képzés

konzulens

  • Balázs Mihály
    egyetemi tanár, Középülettervezési Tanszék

helyezés

III. helyezett