Regisztráció és bejelentkezés

Sportolókból üzletemberek, avagy hogyan válhat egy névből világhírű márka?

Dolgozatomban a sportolók és az üzleti szféra közötti kapcsolatok előnyeire és hátrányaira hívnám fel a figyelmet; kiemelvén azt, hogyan és miért válik egy élsportoló nevéből nemzetközi szinten is elismert márkanév. Ezt a szponzoráció, marketing, sportmarketing fogalmak körül járásával megalapozva - néhány széleskörű hírnévre szert tett külföldi példát említve -, de Hosszú Katinka olimpiai bajnok úszónő berobbanására fókuszálva ismertetném. Egy olyan kommunikációs hadjáratot, amely a sportoló imázsát tartja szem előtt, s kölcsönös folyamatokon keresztüli "nyereséggel" kecsegtet.

Hosszú Katinka az országban talán egyedi módon valósította meg saját márkáját - az Iron Lady-t -, s a hozzá tartozó hazai és nemzetközi jelenlétet is professzionális szintre emelte azzal, hogy nemcsak ő maga, mint sportoló, de a nevével fémjelzett márka is nemzetközi ismeretségnek örvend - még a legnagyobb médiaszereplők (pl.:BBC) körében is. Ezen túlmenően remek példa az ismertetett folyamat kivételére a maga egyediségének zsenialitásával.

A világhírű sportolók helytállását az üzleti életben, saját márkájuk reprezentálásának és népszerűsítésének fejlődéstörténetét, a szponzorációs kapcsolat előnyeit és hátrányait - ezeket a rendkívül összetett folyamatokat mutatja be a dolgozatom az Iron Lady márka felemelkedésén keresztül.

szerző

  • Nyeste Teréz
    Kommunikáció és médiatudomány alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Orbán Annamária
    egyetemi docens, Szociológia és Kommunikáció Tanszék