Regisztráció és bejelentkezés

A Magyar Formatervezési Díj termékmenedzsment kérdései

A kutatás célja a Magyar Formatervezési Díj díjazottjainak és kiállítóinak internetes jelenlétének, a díjazottak és kiállítók honlapjainak vizsgálata. A legtöbb tervező és fejlesztő, gyártó vállalat felismerte már, hogy az internet milyen megjelenési és üzleti lehetőségeket nyújt a cégek számára. Megértették, hogy az internetes megjelenésben hatalmas PR-kapacitás és potenciális üzleti lehetőség rejlik.

A kutatást 4 fős csoportban végeztük, mely során megvizsgáltuk, a 2010-2015 közötti ciklus során, a Magyar Formatervezési Díjon díjazottak internetes jelenlétét a díj, illetve a kiállítás jogának odaítélése után. Ez alatt összesen 152 pályaművet vizsgáltunk meg, melyből 67 munka díjazott volt. Az internetes megjelenés vizsgálatát, egy általunk összeállított szempontrendszer alapján végeztük. A díjazottak általános adatainak felvétele után vizsgáltuk a tervezővel, a termékkel, valamint a gyártó céggel kapcsolatos információkat.

A kutatás során többek között a következő szempontok alapján tettünk megállapításokat: pályázói név, gyártócég jelenléte, tervezői megtalálhatóság, jelenlét hazai illetve nemzetközi piacon. Ezekből levont következtetéseinket esetpéldákon keresztül szemléltettük.

szerzők

  • Kozics Noémi
    Ipari termék- és formatervezői alapszak (BSc)
    alapképzés (BA/BSc)
  • Szakács Tünde
    Ipari terméktervező mérnöki mesterképzési szak
    mesterképzés (MA/MSc)

konzulens

  • Dr. Németh Edit
    adjunktus, Ergonómia és Pszichológia Tanszék