Regisztráció és bejelentkezés

Az Instagram használhatósági tesztelése

Csoportunk célja, hogy usability vizsgálat segítségével feltárjuk az Instagram első használata közben adódó problémákat. Az ergonómia kulcsfogalmait figyelembe véve (biztonság, hatékonyság, komfort) meg tudjuk fogalmazni az Instagrammra vonatkozó legfontosabb felhasználói igényeket/követelményeket.

A vizsgálatot öt különböző lépésre osztottuk fel: bevezető feladat, telepítés, alapbeállítás, első poszt, üzenetküldés.

Az instagram ergonómiai használhatósági követelményeinek meghatározására és értékelésére alkalmas módszertan fejlesztésére majd ennek tesztelésére összpontosítottunk.

A dokumentációnk a vizsgálat lépéseit határozza meg azok menetét részletezi, a felmerülő problémákkal és azok megoldásaival foglalkozik.

Végső célunk legalább 30 állítás gyűjtése 10 alannyal, majd szakértői csoportként elkészíteni az Affinity-diagrammot. A vizsgálat elvégzésével megkapjuk az Affinity- diagram megalkotásához szükséges állításokat.

A problémák feltárása és megoldási lehetőségek felvetése után megállapíthatjuk a legfontosabb felhasználói követelményeket.

szerzők

  • Kendli Diána
    Ipari termék- és formatervezői alapszak (BSc)
    alapképzés (BA/BSc)
  • Keszei Kitti
    Ipari termék- és formatervezői alapszak (BSc)
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Lógó Emma
    adjunktus, Ergonómia és Pszichológia Tanszék