Regisztráció és bejelentkezés

A globális és a magyar autóértékesítési trendek összehasonlítása a BMW Wallis Pest beszámolói alapján

Dolgozatom első részében a globális autópiac trendjeinek alakulását vizsgálom. Az értékesítés változása mellett a gyártásra is fordítok figyelmet. Az autóipar globális szinten is meghatározó iparág, amely folyamatosan változik. Újabb piacokat fedeznek fel, a vevőknek új igényei támadnak.

A globális trendek vizsgálata után az európai piacra fordítottam kiemelt figyelmet. Vannak olyan európai prémium márkák, amelyek a válság alatt is növekedni tudtak. Mi a titkuk ezeknek a márkáknak?

A globális és az európai piac vizsgálat után a magyar autóipar változásait figyelem meg. Hogyan alakult a márkakereskedések száma? Melyek itthon a kedvelt modellek?

Dolgozatom utolsó részében a BMW IFRS beszámolójában lévő adatok nagyvonalú vizsgálata után Magyarország legnagyobb BMW kereskedésének, a BMW Wallis Pestnek a beszámolóiból kiindulva elemzem a vagyoni szerkezet összetételét és változását, a jövedelmi és pénzügyi helyzet alakulását.

Dolgozatom utolsó részében következtetéseket vonok le arra vonatkozóan, hogy a BMW Wallis Pestnél az eladások alakulása Magyarországon követi-e a globális trendeket.

szerző

  • Maczali Klaudia
    számvitel
    mesterszak

konzulens

  • Szívós László
    egyetemi tanársegéd, Pénzügyek Tanszék