Regisztráció és bejelentkezés

CINEMARKETING

CINEMARKETING

„Megtörtént események alapján”

3..2..1…éééés FELVÉTEL! Filmek voltak és megkockáztatom, mindörökké lesznek. Ashton Kutcher, világhírű filmszínész szavaival élve „a filmek összehozzák az embereket”. A filmipar, filmpiac mindig is egy különleges helyet foglalt el a mindennapi gazdasági életben, és ahogy minden szolgáltatás területén, a mozifilmek piacán is elengedhetetlen egy kitűnő munkát végző marketinges háttér, ami szakértelemével nap mint nap azon munkálkodik, hogy a legújabb mozifilmek híre eljusson a fogyasztókhoz, s kedvet érezzenek ezek megtekintéséhez.

Mozifilmet nyújtani egy értéket teremtő szolgáltatás. Egy művészeti termékről van szó, ami számos funkciót betölthet: szórakoztat, elkápráztat, tanít, vagy éppen megbotránkoztat, megborzongat. Rengeteg alkotó, rengeteg műfaj, annál is több film. Mind a fogyasztókért versenyeznek, cél pedig a csordultig töltött moziterem. De mégis milyen marketing eszközökkel befolyásolhatók az emberek? Melyek az elsődleges szempontok, amelyek alapján a nézők filmet választanak? Egyáltalán, mennyire népszerű a moziba járás, mint időtöltés? El lehet-e, s ha igen hogyan, a számítógép elől a moziba csalogatni a fiatalokat?

Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresem a válaszokat dolgozatomban, körül járva a „hetedik művészet” minden izgalmas szeletét. Dolgozat elméleti hátterét a kultúramarketing és a fogyasztói magatartás diszciplínái képezik Primer kutatásomban kvalitatív és kvantitatív módszereket is alkalmaztam. Kvalitatív kutatásom mélyinterjús módszer keretében a szakértői vélemények feltárására irányult, hogy minél jobb rálátást szerezzek e többszereplős piac működési mechanizmusainak feltárására, a szakmai döntési szempontok megértésére vonatkozóan. Kvantitatív kutatásom célja a mozilátogatásra, elsősorban a filmválasztásra vonatkozó fogyasztói szokások, s az ebben szerepet játszó marketing befolyásoló tényezők megismerése.

szerző

  • Érsek Ádám
    Nemzetközi gazdálkodás alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Petruska Ildikó
    egyetemi docens, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék