Regisztráció és bejelentkezés

A jövő fizetőeszköze? - A MobilTárca, mint új termék kifejlesztésének a tapasztalatai

Az innováció olyan találmány/fejlesztés, amiért az ügyfelek hajlandók pénzt fizetni. Ha az ügyfél számára nem jelent értéket az új termék/folyamat, akkor az csupán találmány marad. Az, hogy az innováció hogyan valósul meg a gyakorlatban, illetve az alapkutatástól és az ötlet felmerülésétől hogyan jutunk el a kereskedelmi értékesítésig, a dolgozatban a MobilTárca alkalmazás példáján keresztül kerül bemutatásra. Egy szép összkép alakul ki a szakirodalom, a fejlesztésben résztvevők véleményének, a tesztprogramban résztvevők véleményének, illetve a potenciális laikusok véleményének az összehangolásával. A MobilTárca egy új generációs kényelmi szolgáltatás, mely révén a felhasználó egy érintéssel fizethet, hűségpontokat írhat jóvá, kuponokat érvényesíthet. A mobiltelefon ennek segítségével használható belépőkártyaként, tömegközlekedési jegyként, személyazonosítóként is. Nem fordul elő többé, hogy vásárláskor éppen az a kártya nincs nálunk, amire szükségünk lenne. Ezen innováció kialakítására alakult a Magyar Mobiltárca Szövetség hat szolgáltató, a Magyar Telekom Nyrt, a Vodafone Magyarország Zrt, a Telenor Magyarország Zrt, az OTP Bank, a MasterCard és a SuperShop összefogásának eredményeképpen. A szervezet az innovatív, mobil NFC technológiára alapuló fizetési megoldások, rendszerek és szolgáltatások hazai elterjedésének előmozdítására, az ezzel kapcsolatos szakmai irányelvek kialakítására, valamint a technológia mögött lévő platform egységesítésére jött létre.

A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a MobilTárácval a mikrofizetések átterelhetők a mobiltelefonra, amely jó az államnak, a fogyasztóknak és a kereskedőknek egyaránt. Csökkenhet a készpénz mennyisége a kiskereskedelmi szektorban, ezáltal a készpénzmentes gazdaságot előmozdítja, a hazai bankok a mobil NFC bevezetésével pedig olyan területre léphetnek, és kínálhatnak új szolgáltatást, ahol eddig a készpénz volt az egyeduralkodó.

A MobilTárca egy olyan technológiai nyomás által indukált, komplex, iparágakon átívelő sokszereplős fejlesztés, és összefogás eredménye, amelyre a hazai információ- és kommunikációtechnológia iparágban az elmúlt évtizedben még nem volt példa.

szerző

  • Keszég Karolina
    pénzügy
    mesterszak

konzulens

  • Kovács István
    mesteroktató, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék