Regisztráció és bejelentkezés

A fizetett Google keresési hirdetések márkaépítésben játszott szerepe

Az internet elterjedése alapjaiban változtatta meg a fogyasztói szokásokat, az információk elérhetővé válása révén a fogyasztók sokkal tudatosabb döntéseket hoznak vásárlási folyamataik során, részletesen tudnak tájékozódni a megvásárolni kívánt termékekről és/vagy szolgáltatásokról, a márkákról. Ezek a változások kihívások elé állították a vállalatokat, akiknek meg kell küzdeni a gyorsan változó világgal és fogyasztói igényekkel, a fogyasztók információéhségével, bizalmatlanságával és a reklámkerülésével is. Ennek köszönhetően értékelődött fel a márkázás szerepe.

A márkák segíthetnek meggyorsítani a vásárlási döntési folyamatot, emellett pedig egyfajta biztonságot is nyújhatnak a fogyasztóknak, akik tudják, hogy milyen minőségre számíthatnak a márkától, csökkentve ezzel az észlelt kockázatot. Azonban fontos megjegyezni, hogy amennyiben egy márka csalódást okozott valamilyen szempontból a fogyasztóinak, akkor nagyon nehéz újra elnyernie a bizalmukat, ezért is fontos, a márkaérték növelése. A fentieket tekintve úgy gondolom, hogy a vásárlási döntési folyamat minden lépésénél elengedhetetlen a márkaépítés.

A vásárlási döntési folyamatot nézve talán a két legkritikusabb pont az információkeresés, illetve az alternatívák értékelése, amikor is fontos, hogy adott márka megvesse a lábát a fogyasztók fejében és pozitív képet alakítson ki, hogy a vásárlás felé terelje őket. Mindkét lépésnél kulcsszerepet játszik a Google Kereső, ahonnan a fogyasztók az információkat könnyedén elérhetik, épp ezért dolgozatomban azt vizsgálom, hogyan hatnak a fizetett Google keresési hirdetések a márkaépítésre, a márka megítélésére. Először szeretném megvizsgálni, hogy a márkaépítés támogatására szolgáló technikák és trükkök mennyire bizonyulnak hatásosnak, végül pedig azt szeretném elemezni, hogy a fizetett hirdetések mely attribútumai milyen jelentőséggel bírnak, illetve egy rosszul megírt, beállított hirdetésnek milyen befolyása lehet a márkák megítélésére.

Kutatásomban szakértői interjúkkal szeretném feltérképezni, hogy a PPC szakembereknek mi a véleménye a kérdésről, illetve mi a tapasztalatuk a már említett márkaépítést elősegítő technikákkal, megoldásokkal kapcsolatban. A fogyasztók szokásait, véleményét kérdőíves megkérdezés formájában szeretném kutatni, melyben projektív technikákat alkalmazva próbálom felmérni a fizetett keresési hirdetések márkaértékre gyakorolt hatását.

szerző

  • Takács Dóra
    Marketing MSc
    mesterképzés (MA/MSc), levelező

konzulens

  • Kovács István
    mesteroktató, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék