Regisztráció és bejelentkezés

Versenyben a közösségért - Kísérlet a Komplex Instrukciós Program beillesztésére az építész szakmacsoportos szakképzésben

A Komplex Instrukciós Program egy olyan új típusú módszertani megközelítés, mely a kötelezően tanított és tanult szakmai kompetenciák mellett a közösségépítéshez is jelentősen hozzá kíván járulni. Kisebb közösségekbe helyezi el a tanuló egyént, képességeit és működését ezáltal teszi értelmezhetővé és értékessé. Az oktatási környezetben a tanulók mindegyike aktívan részt vesz a tanórai munkákon, lehetőséget kap a megnyilvánulásra. A modell ezt a feladatok, csoportok, a csoportokban kiosztott szerepek rotációjával éri el. A tanulók különböző szerepkörökben mutatkozva adnak a feladatokra megoldásokat, alkalmanként cserélődő társakkal dolgoznak együtt. A dolgozat célja e módszer alkalmazásának kipróbálása középfokú oktatási rendszerben, építész szakmacsoportos szakképzés tantrágyainak keretében, mely a tanulói visszajelzésekre és egy empirikus vizsgálatra kívánja alapozni a hatékonyságát.

szerző

  • Ocztos István
    Mérnöktanár mesterszak (3 féléves képzés)
    mesterképzés (MA/MSc), levelező

konzulensek

  • Dr. Molnár György
    egyetemi docens, Műszaki Pedagógia Tanszék
  • Dr. Szűts Zoltán
    főiskolai tanár, Kodolányi János Főiskola (külső)