Regisztráció és bejelentkezés

Útdíjak hogyan befolyásolnák a budapesti forgalmat - nemzetközi példákból levezetve

Az elmúlt 10-15 évben jelentősen megnőtt a nagyvárosokban a forgalmi dugók száma, napi szintűvé váltak a csúcsidőszakokban. Európa nagyvárosainak vezetése folyamatosan próbálja ezeket visszaszorítani különböző intézkedésekkel, mint például az útdíjak bevezetése, dugódíj, vagy a parkolóhelyek csökkentése, újrastrukturálása. Kutatásunkban azt vizsgáltuk meg, hogy ezek az intézkedések milyen hatással voltak a közlekedésre, milyen mértékben csökkentették, illetve növelték a forgalmi dugókat, milyen anyagi következményekkel jártak.

Ezek példájából levezetve készítettünk egy tanulmányt, ami azt mutatja, hogy Budapest közlekedése hogyan változna meg ezen intézkedések hatására, illetve hogyan érhetnénk el az ideális közlekedési példát fővárosunkban.

szerzők

  • Major Gyöngyi
    Építőmérnöki szak (műszaki alapdiploma BSc szint)
    alapképzés (BA/BSc)
  • Kátai József
    Építőmérnöki szak (műszaki alapdiploma BSc szint)
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Orosz Csaba
    docens, Út- és Vasútépítési Tanszék