Regisztráció és bejelentkezés

BIM alapú virtuális valóság-megjelenítés az építőiparban

Az általános 2D tervezésről a BIM-re való áttérés kezd elterjedni az építőiparban, és mára bebizonyosodott, hogy jelenleg az egyik legfontosabb és legerősebb technológia, amely az együttműködés és a költséghatékonyság és a kutatáshoz kapcsolódó legfontosabb téren, a magával ragadó vizualizációs lehetőségek terén is növeli mind az egyének, mind pedig a szervezetek hatékonyságát és lehetőségeit.

A magával ragadó vizualizáció hihetetlen lehetőséget kínál az építőipar szereplői számára a tervezés javítására és a jobb minőségű végtermék szállítására. A vizualizációval kapcsolatos áttörések – mint például az immerzív vizualizáció, a virtuális valóság (VR), a kibővített valóság (AR) és a vegyes valóság (MR) – elérhetőbbé és szabadabbá váltak, és ma már könnyen alkalmazhatók akár kis- és nagyvállalkozások számára is.

A kutatás célja egy olyan VR alapú munkafolyamat létrehozása és tesztelése, amelyben elsősorban a Revit, illetve az Archicad, valamint HTC Vive pro kompatibilis HMD környezetet vizsgáltunk. A tanulmányban választ adunk, hogy az egyes lehetséges technológiák és munkafolyamatok milyen fájlformátumokat támogatnak, milyen modell-körbejárási lehetőségeket nyújtanak, (panorámás, 360 °-os, sztereoszkópikus kép, stb.), van-e elérhető hallgatói vagy akadémiai verziója, rendelkezésre áll-e egyéb funkció (pl. ütközésvizsgálat), illetve elérhetők-e olyan pluginok, amelyek kompatibilisek más szoftverekkel is?

A kutatók és a gyakorlati szakemberek az ebben a kutatásban bemutatott munkafolyamatot és elemzést útmutatásként használhatják az kiterjesztett valóság technológiájának fejlesztésével kapcsolatos további tudományos és gyakorlati alkalamzásokhoz.

szerző

  • EMMANUEL GODWIN BANDAWA
    Építőmérnöki szak (műszaki alapdiploma BSc szint)
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Nagy Balázs
    Egyetemi adjunktus, Építőanyagok és Magasépítés Tanszék

helyezés

Egyetemi Hallgatói Képviselet Jutalom