Regisztráció és bejelentkezés

Karakteranimáció által vezérelt folyadékszimuláció

Valós idejű és ipari alkalmazásokban egyaránt rendszeresen van szükség olyan folyadékszimulációra mely valósághű hatást kelt, de megengedi további mesterséges kényszerek alkalmazását is. Ezáltal olyan jelenetek is létrehozhatóak, melyek kizárólag fizikai szimuláció alkalmazásával nem volnának lehetségesek. A TDK dolgozat animált karaktermodellek alkalmazását mutatja be realisztikus folyadékszimuláció befolyásolására, ideértve a folyadék alapú karakterek felépítését, lebontását, átalakítását és animálását. Megvizsgáljuk a lehetséges folyadékszimulációs rendszereket és bemutatunk egy, a Smoothed-Particle Hydrodynamics módszeren alapuló alkalmazást, ami lehetővé teszi a folyadék kényszerítését háromszöghálók kitöltésére. Továbbá megvizsgáljuk az alternatív lehetőségeket a realisztikus folyadékszimuláció mesterséges kényszerekkel való kiegészítésére, és bemutatjuk a lehetőségeket a szimuláció hatékonyságának növelésére. Ezután bemutatjuk a folyadékrészecskék megjelenítésére alkalmazható eljárást, a folyadék felszínét implicit felületként állítja elő. A valósidejű implementációhoz minden megjelenítési ciklus elött kiszűrjük az adott pixelben potenciálisan releváns részecskéket. A releváns részecskék pixelenkénti megtalálására és tárolására használt lehetőségeket bemutatjuk és összehasonlítjuk.

szerzők

  • Kárpáti Attila
    Mérnök informatikus szak, mesterképzés
    mesterképzés (MA/MSc)
  • Burkus Viktória
    Mérnök informatikus szak, mesterképzés
    mesterképzés (MA/MSc)

konzulens

  • Dr. Szécsi László
    docens, Irányítástechnika és Informatika Tanszék

helyezés

III. helyezett