Procedurális, animálható erdőmodellek generálása és megjelenítése
Természeti jelenségek, valós természetes geometriák modellezése és megjelenítése egyaránt komoly problémákat vet fel a háromszöghálók tervezésére és raszterizációjára építő inkrementális képszintézis során. Ezért az ilyen geometriák procedurális létrehozására, és valós idejű alkalmazásokban részletességi szintek alkalmazására van szükség. Az ilyen megoldások gyakran számításigényesek, és nem teszik lehetővé a modellek valós idejű animációját. A TDK dolgozat egy módszert mutat be, ami véges elemkészletből és azok összeillesztési lehetőségeit meghatározó szabályrendszer segítségével a grafikus kártyán közvetlenül és hatékonyan megjeleníthető növénymodelleket képes létrehozni. A rendszer támogatja a modellek csontváz alapú animációját, így azonos sorrendben alkalmazott szabályokkal létrehozott, megegyező topológiájú növények is egyedi pózt vehetnek fel, és a szél keltette mozgás is megvalósítható. A modellek textúrázására egy csempézésen alapuló procedurális módszert javaslunk, ami lehetővé teszi, hogy minden növény megjelenítése egyedi legyen. A modell a GPU segítségével hatékonyan feldolgozható, az egyes elemtípusok összes példánya egyetlen rajzoláshívással megjeleníthető, és a részletességi szint automatikus választását a tesszellátor egység biztosítja.
szerzők
-
Burkus Viktória
Mérnök informatikus szak, alapképzés
alapképzés (BA/BSc) -
Kárpáti Attila
Mérnök informatikus szak, alapképzés
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Dr. Szécsi László
docens, Irányítástechnika és Informatika Tanszék