Biofeedback alapú mobil fejlesztőjáték diszkalkuliás gyermekeknek
A diszkalkulia, azaz számolási zavar megközelítőleg az emberiség 5-10%-át érinti. A diszkalkuliás gyermekek intelligenciája nem marad el a többiekétől, de a matematika terén speciális fejlesztést igényelnek. A gyógypedagógusok leghatékonyabb eszközei a fejlesztés során a különböző játékos módszerek. Egyre népszerűbbek a számítógépes oktatóprogramok, amiknek jellemző hátránya, hogy visszacsatolás hiányában nem mindig tudnak flow élményt nyújtani, ugyanis nem képesek megállapítani, hogy a gyermek az egyes feladatokat, nehézségi szinteket ténylegesen mennyire érzi nehéznek.
A projekt célja olyan Androidos oktatójáték készítése diszkalkulásoknak, ami a felhasználó fiziológiai jeleit (EEG és EKG adatokat) figyelembe veszi a tanulás során. A feladatok nehézségi szintjét a visszajelzés alapján, optimálisan alakítja ki. A játék gyógypedagógus szakemberek bevált módszerein alapszik, és az ő együttműködésükkel készül.
szerző
-
Dusza Andrea
mérnökinformatikus
nappali
konzulensek
-
Dr. Forstner Bertalan
Docens, Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék -
Dr. Szegletes Luca
egyetemi adjunktus, Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék