Regisztráció és bejelentkezés

Fejlett renderelési technikák hordozható számítógépeken

Az elmúlt években a Consumer Electronics iparágban hatalmas változásoknak lehettünk tanúi. A ember-gép interakciónak újabb és újabb módjai kerülnek piacra és a fejlesztés során egyre jobban a hordozható készülékekre helyeződik a hangsúly. Mivel ezek az eszközök egyenlőre főleg a magánszférában honosodtak meg, ezért egyáltalán nem meglepő, hogy a legtöbb felhasználó által telepített alkalmazásfajtát a játékok képviselik (2011-es statisztikák szerint ez a felhasználók kb. 60%-át teszi ki).

Természetesen ez a tendencia a játékfejlesztőkre is hatást gyakorolt. 2011-ben a videojáték-ipar 65 milliárd dolláros bevételének 1/3-át csak a hordozható játékok tették ki. Szerencsére ezek az eszközök egyre jobb hardware-rel rendelkeznek, ami új lehetőségeket teremt a játékfejlesztők számára is.

A dolgozatom elsődlegesen olyan 3D-és renderelési technikákkal foglalkozna, melyek hatékonyan megvalósíthatóak táblagépeken. Célom, hogy a már PC-éknél, konzoloknál alkalmazott grafikus megoldásokat az új platformok szemszögéből is bemutassam; ahol szükséges, ott apróbb módosításokkal "hordozhatóbbakká" tegyem őket, majd mindezek tükrében levonjam a következtetéseimet. Mindemellett fontosnak tartom, hogy röviden említést tegyek ezeknek az algoritmusoknak a content pipeline-ba való integrálhatóságáról is, melyről nem nagyon szokott szó esni a szakirodalomban.

szerző

  • Tömösközi Máté
    mérnökinformatikus
    nappali

konzulens

  • Rajacsics Tamás
    Tanársegéd , Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

helyezés

Egyetemi Hallgatói Képviselet Jutalom