Regisztráció és bejelentkezés

Optikai alapú Motion Capture rendszer fejlesztése

Mozgás követő rendszerek használatával élőlények, tipikusan emberek mozgását rögzítik, amelyeket animált virtuális karakterekre lehet átültetni. Ezért a mozgás követő rendszereket főleg a film, és játék iparban alkalmazzák valósághű mozgás létrehozásához. Az animálás megvalósítható hagyományos technikával is, azonban hasonló minőségű mozgás létrehozása időigényes, és nagy szakértelmet igénylő feladat.

Többfajta mozgás követő rendszer létezik, a dolgozatban egy látható fény tartományban működő aktív optikai alapú mozgás követő rendszer fejlesztését mutatom be.

A szereplőkre, az ízületeik közelébe, homogén, világító markereket helyezünk, amelyeket a terem szélein elhelyezett 6 nagy sebességű kamera néz. Ezután a kamerák képén a markerek pozícióját kell meghatározni. A kamerák által másodpercenként 60-szor frissített kép nagy adatmennyiséget generál, a feldolgozásához elosztott, több számítógépen történő képfeldolgozás szükséges. A képfeldolgozás nagy része jól párhuzamosítható, ezért a számítógépben lévő videókártyát is használom hozzá.

A képfeldolgozás után a központi számítógép a megkapott 2 dimenziós marker pozíciók alapján határozza meg a markerek 3 dimenziós pozícióit. Animáció létrehozásához szükséges a markereket azonosítani, ezért a markerek 2 dimenziós, és 3 dimenziós pozícióit követni kell.

Az így megkapott pont felhőben a pontok között definiálható egy hierarchikus viszony, amelyből meghatározható a karakter csontvázában lévő csontok közötti hierarchikus transzformációs lánc.

A jó eredmények eléréséhez fontos a pontos kalibráció, amelynek során a kamerák pozícióját, és orientációját kell meghatározni. A jó kalibrálás a pontos 3 dimenziós pozíciókon kívül nagy szerepet játszik a pontok követésében is.

szerző

  • Devecseri Viktor
    mérnök informatikus
    nappali

konzulensek

  • Dr. Umenhoffer Tamás
    , (külső)
  • Dr. Tamás Péter
    , (külső)