Optikai alapú Motion Capture rendszer fejlesztése
Mozgás követő rendszerek használatával élőlények, tipikusan emberek mozgását rögzítik, amelyeket animált virtuális karakterekre lehet átültetni. Ezért a mozgás követő rendszereket főleg a film, és játék iparban alkalmazzák valósághű mozgás létrehozásához. Az animálás megvalósítható hagyományos technikával is, azonban hasonló minőségű mozgás létrehozása időigényes, és nagy szakértelmet igénylő feladat.
Többfajta mozgás követő rendszer létezik, a dolgozatban egy látható fény tartományban működő aktív optikai alapú mozgás követő rendszer fejlesztését mutatom be.
A szereplőkre, az ízületeik közelébe, homogén, világító markereket helyezünk, amelyeket a terem szélein elhelyezett 6 nagy sebességű kamera néz. Ezután a kamerák képén a markerek pozícióját kell meghatározni. A kamerák által másodpercenként 60-szor frissített kép nagy adatmennyiséget generál, a feldolgozásához elosztott, több számítógépen történő képfeldolgozás szükséges. A képfeldolgozás nagy része jól párhuzamosítható, ezért a számítógépben lévő videókártyát is használom hozzá.
A képfeldolgozás után a központi számítógép a megkapott 2 dimenziós marker pozíciók alapján határozza meg a markerek 3 dimenziós pozícióit. Animáció létrehozásához szükséges a markereket azonosítani, ezért a markerek 2 dimenziós, és 3 dimenziós pozícióit követni kell.
Az így megkapott pont felhőben a pontok között definiálható egy hierarchikus viszony, amelyből meghatározható a karakter csontvázában lévő csontok közötti hierarchikus transzformációs lánc.
A jó eredmények eléréséhez fontos a pontos kalibráció, amelynek során a kamerák pozícióját, és orientációját kell meghatározni. A jó kalibrálás a pontos 3 dimenziós pozíciókon kívül nagy szerepet játszik a pontok követésében is.
szerző
-
Devecseri Viktor
mérnök informatikus
nappali
konzulensek
-
Dr. Umenhoffer Tamás
, (külső) -
Dr. Tamás Péter
, (külső)