Regisztráció és bejelentkezés

Virtuális kollaborációs aréna és az új internet

A virtuális valóság (Virtual Reality, VR) rendszerek, komoly és szerteágazó kutatást és fejlesztést tesznek lehetővé. Kiterjedt alkalmazási területük az orvosi kutatás és gyakorlat. A ma használt VR rendszerek élethű grafikát és fizikai szimulációt ötvözve modellezik a valóságot.

A VR térben a biomechanikai eszközökkel rögzített emberi testtartás, mozgás egyedi jellemzőit három dimenzióban (3D) lekövethessük. A módszer segítségével korrekciós javaslatokat tehetünk a pozitúra vagy a mozgás javítására. A biomechanikai adatok ilyen jellegű alkalmazása lehetővé teszi, hogy mozgássérültek, atléták számára megfelelő

Dolgozatom célja olyan eszköz létrehozása, amely a 3D térben antropometriailag helyes megjelenítését teszi lehetővé már meglévő biomechanikai mérési adatoknak. A megjelenítéshez első lépésben létre kell hozni egy 3D környezetet, valamint egy vázrendszert amely képes fogadni és megjeleníteni az adatokat.

A munka során virtuális környezet került létrehozásra, kifejezetten fogyatékkal élők számára tervezve. A modellezés a SketchUp 8 és a Blender programban, a megjelenítés a VirCA (Virtual Collaboration Arena) platformon vált lehetővé. Ezekben a terekben lehetséges a megfelelő virtuális tartalmak megjelenítése.

A dolgozatban a modellezési eljárás, az alkalmazott programok, a VirCA rendszerbe való integrálás módja követhető végig, valamint egy virtuális mozgáslaborban való mozgás modellezése.

szerzők

  • Juhász Noémi
    egészségügyi mérnöki
    nappali
  • Juhász Bibiána
    egészségügyi mérnöki
    nappali

konzulensek

  • Steiner Henriette
    PHD Hallgató, konzulens, Irányítástechnika és Informatika Tanszék
  • Dr. Baranyi Péter
    , (külső)
  • Galambos Péter
    tudományos munkatárs, MTA SZTAKI (külső)

helyezés

VIK Hallgatói Képviselet Jutalom