Regisztráció és bejelentkezés

Csalásdetektálás mobil oktatójátékokban

A tanszéki AdaptEd projekt keretein belül elkészült – és továbbra is folyamatos fejlesztés alatt áll – egy innovatív mobil oktatójátékokat támogató keretrendszer, amelynek célja (elsősorban) tanulási zavarokkal küzdő gyerekek tanulási folyamatának élvezetesebbé és hatékonyabbá tétele. Ezt úgy éri el, hogy a számos rendelkezésre álló szenzor (pl. EEG, EKG, szemmozgás követő), valamint a tanuló teljesítménye alapján úgy kalibrálja a hozzá illesztett oktatójátékot, hogy az a gyerek számára optimális beállításokkal (nehézség, feladattípus, stb.) fusson.

A keretrendszer működése során keletkező adatok (szenzoradatok, a játék futása során keletkező események, eredmények, képernyőképek, stb.) több szempontból is értékesek: egyrészt megfelelően vizualizálva alkalmasak arra, hogy a szakpedagógus távolról vagy utólag átfogó képet kapjon a játék lefolyásáról, a gyerek teljesítményéről és állapotáról, másrészt az elemzésükkel vizsgálható a tanulás folyamata és hatékonysága. Mindkét szempontból fontos azonban, hogy helyes, torzítatlan adatokkal rendelkezzünk. Ki kell tudnunk szűrni azokat a valós alkalmazási környezetben előforduló eseteket, amikor a gyerekek csalnak, pl. a barátaikkal vagy szüleikkel végeztetik el a feladatokat.

Munkám során megterveztem és megvalósítottam az adatok összegyűjtését, kliens valamint szerver oldali tárolását. Készíttetem a pedagógusuk, valamint a keretrendszer fejlesztői számára egy könnyen kezelhető webes felületet, amelyen táblázatos és grafikus formában is megtekinthetők a játékmenetek. Illetve kidolgoztam egy osztályozó algoritmust, amely képes detektálni a csalás gyanús játékmeneteket. Az ilyen módon összegyűjtött és megtisztított adatok számos későbbi analízis alapjául szolgálhatnak.

szerző

  • Novák Gergely
    Mérnök informatikus szak, mesterképzés
    mesterképzés (MA/MSc)

konzulens

  • Dr. Forstner Bertalan
    Docens, Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék