Haszongépjárművekben alkalmazott műanyag-komponensek végeselemes statikus szilárdságtani és ütőmunka vizsgálata
Napjainkban a mérnöki élet számos területén nyújtanak segítséget a végeselemes szimulációk a gyorsabb, költséghatékonyabb tervezés és fejlesztés érdekében. A számítások során fontos az anyagtulajdonságok megfelelő definiálása, amely a műanyagok esetében jelentkező nem-linearitások (plasztikusság, relaxáció és kúszás) és az ortotrópia miatt kiemelt figyelmet és körültekintést igényel. Mivel a különféle műanyagok megjelenése egyre intenzívebbé válik a haszongépjárművek területén is, ezért a jelen dolgozatban a célom, hogy végeselemes statikus szilárdságtani és dinamikus műszaki szimulációk segítségével megvizsgáljam, hogy az adott geometria modell, anyagtulajdonságok és peremfeltételek mellett mennyire térnek el egymástól a mérési és a számítási eredmények.