HIBRID HAJTÁSRENDSZER ÉS REDUNDÁNS TÁPRENDSZER TERVEZÉSE AUTONÓM GÉPJÁRMŰVEK SZÁMÁRA
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI ÉS JÁRMŰMÉRNÖKI KAR GÉPJÁRMŰTECHNOLÓGIA TANSZÉK
Göntér Ábel
HIBRID HAJTÁSRENDSZER ÉS REDUNDÁNS TÁPRENDSZER TERVEZÉSE AUTONÓM GÉPJÁRMŰVEK SZÁMÁRA
Abstract – Az idő múlásával az egyes gépjárművek az önvezetés egyre nagyobb fokát tudják megvalósítani. A kitűzött cél természetesen a teljesen autonóm közlekedés, azonban ez számos kérdést, és problémát felvet melyek megoldásra várnak. Senki sem szeretné, ha valamilyen hiba miatt baleset következne be. Jó megoldás a redundáns tápellátás, hiszen bármilyen villamos hiba esetén a jármű képes marad utasaival biztonságosan félreállni.
Megfelelő méretezéssel egy második akkumulátor köré megtervezhető egy hibrid hajtásrendszer, a rendszer alkotóelemeinek tulajdonságait figyelembe véve, s a jármű által feldolgozott információk, térképi adatok alapján az eddigieknél sokkal jobban kihasználható a hibrid hajtásrendszerek előnye.
A dolgozat célja a GJT tanszék tulajdonában lévő W450 smart belsőégésű motorjának fékpadi mérése, s ezen adatokra támaszkodva a hibrid hajtásrendszer megtervezése. A hibrid akkumulátor, s egyéb villamos berendezések alkalmasak kettős tápellátásra, így ennek megvalósítása is lehetségessé válik.
szerző
-
Göntér Ábel
Járműmérnöki
alapképzés (BA/BSc)
konzulensek
-
Vass Sándor
ügyvivő szakértő, Gépjárműtechnológia Tanszék: -
Dr. Tihanyi Viktor
Adjunktus, Gépjárműtechnológia Tanszék: