Autonóm közlekedés hatása a jövő baleseteire ; EuroNCAP tesztek
Autonóm közlekedés hatása a jövő baleseteire
EuroNCAP teszt forgatókönyvek
Dolgozatomban foglalkozom az ember okozta balesetek leggyakoribb okaival, tényezőivel. Az emberi tényezőket megvizsgálva elvárásokat támasztok a modern ADAS ( Advanced Driving Assistance Systems – fejlett vezetést támogató rendszerek ) rendszerek felé, illetve szót ejtek az Ai ( Artificial Intelligence – mesterséges intelligencia) szükségességéről.
Mindezek vizsgálata után kitérek az ADAS ( Advanced Driving Assistance Systems – fejlett vezetést támogató rendszerek ) legfejlettebb alrendszereire:
• Camera
• Radar
• Lidar
• Ultrahang
Kifejtem működési elvüket, felépítésüket és a teljes rendszerben elfoglalt helyüket.
Továbbá összefoglalom a teljes rendszer működési elvét, érzékelési, kiértékelési metódusait.
A dolgozat utolsó részében a 4 db. EuroNCAP – ADAS rendszerekre kidolgozott teszt protokolljait vizsgálom.
• EuroNCAP – AEB – VRU – test – protocol
• Autonomus Emergency Break – Vulnerable Road User
• EuroNCAP – AEB – C2C – test – protocol
• Autonomus Emergency Break – Car to Car
• EuroNCAP – LSS – test – protocol
• Lane Support Systems
• EuroNCAP – SAS – test – protocol
• Speed Assist Systems
A teszt protokollok felépítése:
• Teszt leírás
• Mérés - felszerelés
• Dummy-rendszerek
• Környezeti feltételek
• Mérendő változók
• Teszt procedúra
• Kiértékelés
A dolgozat legvégén ajánlást teszek további tesztek kidolgozására mellyel diplomatervemben és doktori – Phd alatt fogok foglalkozni.
All rights reserved© ; Simon Tibor Steve
szerző
-
Simon Tibor Steve
Járműmérnöki
mesterképzés (MA/MSc), nappali
konzulens
-
Dr. Melegh Gábor
egyetemi docens, c. egyetemi tanár, Gépjárműtechnológia Tanszék: