Regisztráció és bejelentkezés

Multi-Ágens Megerősítéses tanulás adaptív jelzőlámpa irányítás esetére

Az elmúlt évtizedekben a forgalmi hálózatokon megjelenő járművek robbanásszerű növekedése okán szükség van az infrastruktúra maximális kihasználtságának megvalósítására , hogy a környezet szennyezését és a várakozási időt minimális értéken lehessen tartani . Az utak számára a városi közlekedésben véges a térbeli terjeszkedés lehetősége , így a meglévő hálózat optimális viselkedésének elérése céljából a forgalomirányító rendszerek vezérlése szükséges . A kötött fázisidejű jelzőlámpák megjelenése kisebb forgalmú utakon elégséges , viszont a nagyobb kihasználtságú utak kereszteződéseinek vezérlésére megjelent az igény , a forgalom sűrűsége alapján történő irányításra . A kihasználtság sztochasztikus jellegénél fogva a meghatározott fázisidejű irányítás által okozott torlódások csökkentésére kerül összehasonlításra és bemutatásra a dolgozatban a multi-ágens megerősítéses tanulás folyamán létrehozott neurális hálózat ( DQN-algoritmus) alapú döntéshozás és a klasszikus lámpavezérlés. Cél , a meghatározott fázisidejű irányítás folyamán elért eredményeknél hatékonyabb forgalomirányítási forma realizálása , a tisztább városok és effektívebb közlekedés megvalósítása .

szerző

  • Knáb István Gellért
    Járműmérnöki
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Kővári Bálint
    PhD hallgató, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék

helyezés

Jutalom