Regisztráció és bejelentkezés

Légcsavar numerikus áramlástani vizsgálata

A numerikus analízis napjainkban a műszaki élet számos területén jelentős szerepet tölt be, mivel használatával a fejlesztési folyamatok költsége és időigénye jelentősen csökkenthető. Az áramlástani szimulációk területén jelenleg a turbulens és transzónikus áramlások szimulációs pontosságának javítása a fő kutatási terület. Az így kapott eredmények előzetes validálása szélcsatorna vizsgálatokkal történik, végső ellenőrzésükre pedig a gyártás utáni teljes körű teszteléskor kerül sor. Jelen munkám fő célja egy légcsavar körül kialakuló áramlási viszonyok vizsgálata numerikus analízis segítségével, mely alapján számítható a légcsavar tolóereje és a meghajtásához szükséges nyomaték. A szimulációt több különböző fordulatszám és turbulencia modell esetére futtattam le, és a kapott eredményeket összehasonlítva a mérésekkel azok pontosságát vizsgáltam. A legnagyobb figyelmet az alacsonyabb fordulatszám tartományra fordítottam, mivel itt a legelterjedtebb SST turbulencia modell jelentős eltéréseket mutatott a mérési eredményektől. A használt geometriai modell és a mérési eredmények forrása az ESPOSA kutatási projekt volt.

szerző

  • Kovacsics Balázs
    járműmérnöki
    nappali

konzulens

  • Dr. Veress Árpád
    egyetemi docens, Vasúti Járművek és Járműrendszeranalízis Tanszék

helyezés

Jutalom