Regisztráció és bejelentkezés

Targonca kezelőelemek közvetlen automatizálása

A dolgozat célja egy targonca kezelőelemeinek közvetlen automatizálására vonatkozó saját koncepció kidolgozása és annak bematatása.

A bevezetésben áttekintem az ipar 4.0 elterjedése által előállt ipari igényeket, és az ehhez kapcsolódó automatizálási igényeket.

A járműautomatizálás jelenlegi gyakorlati módszereit vizsgálom a targoncákra adaptálhatóság szempontjából. A kezelőelemek közvetett és közvetlen automatizálási módszerekkel történő automatizálásának lehetőségeit vizsgálom, például, CAN buszon keresztül történő közvetett, illetve a kezelő szervek direkt irányításának lehetőségeit. Erre keresem a jelenlegi ipari megoldásokat minden területéről.

Az automatizálandó targoncák kezelőszerveit vizsgálom és csoportosítom típusokra bontva.

Saját koncepciót dolgozom ki és mutatok be a targonca kezelő elemek közvetlen automatizálására, Mobil Automatikus Targoncairányító Rendszer (MATiR) fantázianéven. A korábbiakban bemutatott, lefolytatott vizsgálataim alapján a rendszerről koncepciótervet készítek 3D modellekkel, könnyen szerelhető és átalakítható megoldást keresve, hogy mint automatizált, mint pedig manuális üzemben használható legyen a targonca.

Az általam készített koncepcióra továbbfejlesztési javaslatokat és irányokat is meghatározok, valamint egyéb, a jelenlegi munkában részletezetteken túlmutató funkciók megvalósításának vizsgálatát is elvégzem.

Befejezésben összefoglalom a dolgozatomat és az abban bemutatott kutatási és tervezési munkáimból konklúziót vonok le.

szerző

  • Horváth András Máté
    Járműmérnöki
    alapképzés (BA/BSc)

konzulensek

  • Dr. Bohács Gábor
    docens, Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék
  • Dr. Gyimesi András Dániel
    adjunktus, Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék

helyezés

III. helyezett