Eltérő városi útdíj-struktúrák hatásának vizsgálata
Dolgozatomban – a korábbi kutatásaimra építve – vizsgálom a közlekedési igények befolyásolását megcélzó városi útdíjak hatásait. A leginkább elterjedt kordonalapú rendszerek mellett a távolság- és időalapú díjakat is bevonom a vizsgálatba és összehasonlítom a működési alapelveiket.
Az egyes változatok részletes hatásait egy gyakorlati példán keresztül mutatom be. A budapesti közlekedési infrastruktúra egyszerűsített modelljén, a közlekedési igénymodellezés eszköztárát felhasználva az egyéni gépjármű-közlekedésre és a tömegközlekedésre egyaránt vizsgálom a hatásokat. A forgalmi modell létrehozása önmagában nem célja a dolgozatnak, hanem egy eszköz az egyes beavatkozások értékeléséhez, így a dolgozatot az eredmények bemutatásával és a következtetések levonásával zárom.
szerző
-
Tóth Tamás
Közlekedésmérnöki
mesterképzés (MA/MSc), nappali
konzulens
-
Dr. Török Ádám
egyetemi docens, Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszék