Gyalogos mozgások előre becslése csomópontokban az autonóm járművek döntéstámogatása érdekében
A kutatás során helyzetfeltárást végeztem általánosságban a gyalogosok mozgásával, közlekedésben történő viselkedésükkel kapcsolatban. Feltártam főbb jellemzőiket szokásiakat, amelyeket szükséges figyelembe venni az autonóm járműveknek. Vizsgáltam a gyalogos balesetek okait és felelőseit, bemutatom Magyarországon a gyalogosok mekkora mértékben felelősek a balesetekért.
A kutatás során áttekintettem az autonóm járművek érzékelési rendszereit, összegeztem milyen módon érzékelik a járművek a gyalogosokat.
A helyzetfeltárást követően kategorizáltam a csomópontokat gyalogosszempontból, kiemelve a lehetséges konfliktuspontokat, veszélyes helyzeteket.
Helyszíni mérést végeztem, annak érdekében, hogy gyalogosok mozgását előre tudjam becsülni autonóm járművek számára, csomópontokban.
A mérés helyének kijelölése során figyelembe vettem a gyalogos jellemzőket, baleseti gyakoriságot, és csomópontok konfliktus pontjait. A mérés során megfigyelem a gyalogosok mozgását, átkelés közben végzett cselekedeteiket (pl. zenehallgatás, beszélgetés, telefonhasználat, nehéz csomag cipelése), valamint feljegyzem személyes jellemzőiket, tulajdonságukat is.
Kidolgoztam egy, a gyalogos mozgásokat előre becslő módszert, amelyhez bemeneti adatként a mérés eredményeit is figyelembe vettem.
Kapott becslési eredményeket fel lehet használni autonóm járművek szoftveres fejlesztéséhez, hogy bizonyos jellemzőkkel (személyesjellemzők, aktuális viselkedés) rendelkező gyalogos mekkora eséllyel lép le a jármű elé a kereszteződésekben.