Regisztráció és bejelentkezés

Gyalogos mozgások előre becslése csomópontokban az autonóm járművek döntéstámogatása érdekében

A kutatás során helyzetfeltárást végeztem általánosságban a gyalogosok mozgásával, közlekedésben történő viselkedésükkel kapcsolatban. Feltártam főbb jellemzőiket szokásiakat, amelyeket szükséges figyelembe venni az autonóm járműveknek. Vizsgáltam a gyalogos balesetek okait és felelőseit, bemutatom Magyarországon a gyalogosok mekkora mértékben felelősek a balesetekért.

A kutatás során áttekintettem az autonóm járművek érzékelési rendszereit, összegeztem milyen módon érzékelik a járművek a gyalogosokat.

A helyzetfeltárást követően kategorizáltam a csomópontokat gyalogosszempontból, kiemelve a lehetséges konfliktuspontokat, veszélyes helyzeteket.

Helyszíni mérést végeztem, annak érdekében, hogy gyalogosok mozgását előre tudjam becsülni autonóm járművek számára, csomópontokban.

A mérés helyének kijelölése során figyelembe vettem a gyalogos jellemzőket, baleseti gyakoriságot, és csomópontok konfliktus pontjait. A mérés során megfigyelem a gyalogosok mozgását, átkelés közben végzett cselekedeteiket (pl. zenehallgatás, beszélgetés, telefonhasználat, nehéz csomag cipelése), valamint feljegyzem személyes jellemzőiket, tulajdonságukat is.

Kidolgoztam egy, a gyalogos mozgásokat előre becslő módszert, amelyhez bemeneti adatként a mérés eredményeit is figyelembe vettem.

Kapott becslési eredményeket fel lehet használni autonóm járművek szoftveres fejlesztéséhez, hogy bizonyos jellemzőkkel (személyesjellemzők, aktuális viselkedés) rendelkező gyalogos mekkora eséllyel lép le a jármű elé a kereszteződésekben.

szerző

  • Virág András Barnabás
    Közlekedésmérnöki
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Földes Dávid
    tudományos munkatárs, Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék

helyezés

Jutalom