Regisztráció és bejelentkezés

Fenntartható munkahelyi mobilitási terv intézkedéseinek kiválasztására és rangsorolására szolgáló modell kidolgozása

A fenntartható ingázás egyre növekvő érdeklődésű téma, figyelembe véve a növekvő motorizációt, a korlátozott városi teret és a közlekedés hozzájárulását az éghajlatváltozáshoz. E hatások enyhítésére irányuló megközelítésnek nem a kapacitást kell növelnie, hanem a kereslet kezelését. A szállítási igénykezelés (TDM) arra összpontosít, hogy megértse, miként hoznak az emberek szállítással kapcsolatos döntéseiket, és támogatja a fenntartható üzemmódválasztást. A TDM módszertana információkat, ösztönzőket és ösztönzőket tartalmaz, amelyek segítenek az utazókat az összes elérhető szállítási lehetőséggel az utazások optimalizálása érdekében.

A jelen kutatás támogatja ezen TDM célok megvalósítását, mivel támogatja az utazók fenntartható ingázási szokásait. A munkahelyi mobilitási tervek (WMP) a TDM módszertan stratégiai részét képezik, amelynek célja az, hogy befolyásolja az utazókat az egyes személygépjárművektől a fenntarthatóbb üzemmódok felé történő ingázás során. A munkahelyi mobilitás tervezésének folyamata négy szakaszból áll: előkészítés, elemzés, végrehajtás és értékelés. Ez a kutatás két szakaszban vesz részt: az elemzési szakaszban az érdekelt felek adatait gyűjtik és elemzik az utazási viselkedést, míg a javaslat szakaszában cselekvési tervet készítenek. A cselekvési terv egy dokumentum, amely egy adott munkahelyen végrehajtandó beavatkozások vagy intézkedések sorozatát tartalmazza. A cselekvési terv kidolgozásának bonyolult része az alkalmazandó és a legmegfelelőbb intézkedések megkeresése és rangsorolása konkrét paraméterek alapján.

Ezért a kidolgozott módszer célja az volt, hogy támogassa a munkahelyi mobilitási tervek kiválasztását és rangsorolását. Először összegyűjtöttük azokat az intézkedéseket, amelyeket általában alkalmaznak a munkahelyeken, valamint azokat, amelyeket a tudományos irodalom és más állami és magánforrások, például kormányzati ügynökségek és városi mobilitási szervezetek ajánlnak. Összességében közel 50 intézkedést gyűjtöttünk össze, amelyek kezelik a parkolási kezelést, az infrastrukturális fejlesztéseket, a megosztott szolgáltatásokat, a rugalmas lehetőségeket, a pénzügyi ösztönzőket, az aktív módok népszerűsítését, a közösségek létrehozását és a hozzáadott értéket képviselő közlekedési szolgáltatásokat.

Az intézkedések jellemzőinek meghatározása a modell felépítésének létfontosságú lépése, mivel azok tulajdonságai lehetővé teszik a kapcsolat kialakítását a munkahely-specifikus információkkal. Ezért olyan kategóriákat hoztunk létre, amelyek lefedik az intézkedések különféle aspektusait, például a szállítási módot, a megoldási megközelítést, a pénzügyi kérdéseket, a végrehajtás összetettségét és az érdekelt feleket. A besorolás hasznossága arra a lehetséges kapcsolatra épül, amelyet a munkahelyről gyűjtött adatokkal tudunk létrehozni. A WMP fejlesztési folyamatáról szóló szakirodalom szerint három adatforrást kell összegyűjteni: a munkavállalóktól, a munkáltatóktól és a munkahely helyétől. A három adatforrás alapján új megközelítést hoztunk létre, amely hozzájárul a modellünkhöz. Ez a megközelítés a munkavállalói kérdőív, a munkáltatói interjú és a helyszíni értékelés létrehozásával valósul meg.

Az intézkedéskategóriák és az új megközelítés segítségével létre lehet hozni a szükséges kapcsolatokat az adott munkahelyhez legmegfelelőbb intézkedés meghatározásához. Ennek a kapcsolatnak a terméke kétféle kimenetet biztosít: vagy engedélyezik / letiltják az intézkedést, vagy ösztönzik / visszatartják az intézkedést. Így a kapcsolatok erősen befolyásolják egy intézkedés elfogadását másokkal szemben, különös tekintettel a munkavállalói preferenciákra. A kapcsolatok létrehozása után három globális paramétert állítottunk fel, amelyek lehetővé teszik az intézkedések rangsorolását: összköltség, környezeti haszon és a munkavállalók jóléte. A paraméterek súlyának meghatározása után (általában a munkáltató állítja be) a kutatás eredménye egy akcióterv, amely tartalmazza a lehető legjobb (rangsorolt) intézkedéseket, amelyeket egy adott munkahelyen alkalmazni lehet.

szerző

  • Braga Zagabria Conrado
    Közlekedésmérnöki
    mesterképzés (MA/MSc), nappali

konzulens

  • Dr. Esztergár-Kiss Domokos
    tudományos munkatárs, Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszék

helyezés

Jutalom