Regisztráció és bejelentkezés

Autonóm gépjárművek bevezetésének hatása a hazai személyi sérüléses balesetek alakulására

Cím: Autonóm gépjárművek bevezetésének hatása a hazai személyi sérüléses balesetek alakulására

Cél: Az autonóm járművek nélküli és az autonóm járművek bevezetése esetén a szakaszokra jutó becsült javíthatósági lehetőség értékek szignifikáns változásának kimutatása.

Ehhez a közútkategóriákba tartozó lehatárolt szakaszok társadalmi-gazdasági értékelési eljárása alapján meghatározott javíthatósági lehetőség értékeiből képzett minták statisztikai elemzése indokolt. Az elemzések során azonos szakaszokat vizsgálunk, ezért összefüggő mintás statisztikai próba alkalmazása célszerű. A pontos próba kiválasztásához a próbákra vonatkozó premisszák ellenőrzése szükségszerű.

Folyamat: Meghatározni, hogy az autonóm járművek bevezetésének hatására várható-e a közúti közlekedési balesetek térbeli elrendeződésében és társadalmi gazdasági szempontrendszer szerint a javíthatósági lehetőségekben változás.

A folyamat magában foglal egy geoadatbázis elemzését, amely tartalmazza 3 év baleseti adatait (típus, ok, helyszín, forgalmi adatok, egyéb jellemzők).

Készítettem angol és magyar nyelven is egy kérdőívet, ami az autonóm járművek rendszerelemeire (vezetést támogató rendszerek) fókuszál. Ebből igyekszem kideríteni, hogy milyen hatást gyakorolnak az önvezető autók a balesetek kialakulási valószínűségére.

A kérdőív statisztikai elemzését követően meghatároztam az egyes rendszerek balesetcsökkentő hatását.

A hatásokat érvényesítve megbecsültem, hogy az országos főúthálózaton kialakult baleseti gyakoriságban milyen mértékű változás mutatható ki.

Az adatok megjelenítését geoadatbázisra épülő ArcGIS szoftver segítségével végeztem.

Az adatok elemzését SPSS statisztikai szoftverben végeztem.

szerző

  • Gál Linda
    Közlekedésmérnöki
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Sipos Tibor
    egyetemi tanársegéd, Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszék

helyezés

II. helyezett