Regisztráció és bejelentkezés

Gyorsjáratok közlekedtetésének lehetősége a városi kötöttpályás hálózatokon

Gyorsjáratok közlekedtetésének lehetősége a városi kötött-pályás hálózatokon.

Dolgozatomban a címben említett lehetőség megvalósítását vizsgálom a budapesti tömegközlekedés villamosforgalmának egy speciális vonalán. A kiválasztott viszonylat az 56/61-es villamos Hűvösvölgy és Széll Kálmán tér M közötti szakasza, melyen dolgozat témájába vágóan méréseket végeztem. Ezek kiértékelésével támasztom alá a feltevésem, miszerint az agglomeráció kiszolgálására szolgáló kötött-pályás járatokon szükségszerű olyan járatokat közlekedtetni, melyeket az áthaladás során érintett szakaszok utasforgalma nem terhel nagymértékben. Erre a problémára több megoldási lehetőség is előkerült a vizsgálódások során, ezeket az előnyök és hátrányok figyelembe vételével elemeztem és az így nyert adatokból alakítottam ki a végső koncepciót. Meggyőződésem szerint sok szempontból jobban járnának mind az utasok, mind az üzemeltető a felvetett módosítások megvalósításával.

Dolgozatom tartalma vázlatpontokban:

• Problémafelvetés

• Téma fontossága

• A vonal tulajdonságinak ismertetése, kiválasztásának körülményei

• Mérés bemutatása

• Mért adatok kiértékelése

• Megoldási javaslat, koncepció bemutatása

• Forgalmi, gazdasági hatásvizsgálat

szerző

  • Németh Mátyás
    Közlekedésmérnöki
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Soltész Tamás
    tudományos segédmunkatárs, Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszék