Gyorsjáratok közlekedtetésének lehetősége a városi kötöttpályás hálózatokon
Gyorsjáratok közlekedtetésének lehetősége a városi kötött-pályás hálózatokon.
Dolgozatomban a címben említett lehetőség megvalósítását vizsgálom a budapesti tömegközlekedés villamosforgalmának egy speciális vonalán. A kiválasztott viszonylat az 56/61-es villamos Hűvösvölgy és Széll Kálmán tér M közötti szakasza, melyen dolgozat témájába vágóan méréseket végeztem. Ezek kiértékelésével támasztom alá a feltevésem, miszerint az agglomeráció kiszolgálására szolgáló kötött-pályás járatokon szükségszerű olyan járatokat közlekedtetni, melyeket az áthaladás során érintett szakaszok utasforgalma nem terhel nagymértékben. Erre a problémára több megoldási lehetőség is előkerült a vizsgálódások során, ezeket az előnyök és hátrányok figyelembe vételével elemeztem és az így nyert adatokból alakítottam ki a végső koncepciót. Meggyőződésem szerint sok szempontból jobban járnának mind az utasok, mind az üzemeltető a felvetett módosítások megvalósításával.
Dolgozatom tartalma vázlatpontokban:
• Problémafelvetés
• Téma fontossága
• A vonal tulajdonságinak ismertetése, kiválasztásának körülményei
• Mérés bemutatása
• Mért adatok kiértékelése
• Megoldási javaslat, koncepció bemutatása
• Forgalmi, gazdasági hatásvizsgálat