Regisztráció és bejelentkezés

Autonóm járművekkel történő közforgalmú közlekedés üzemeltetési modellje

Előzetes tartalmi összefoglaló

Kutatásom célja az autonóm járművekkel végzett közösségi közlekedési rendszer és szolgáltatás modelljének kidolgozása városi környezetben. Definiáltam az autonóm járművek fogalmát, majd megvizsgáltam a különböző automatizáltsági szintekhez tartozó előnyöket és hátrányokat felhasználói, üzemeltetői és társadalmi oldalról. Figyelembe vettem az autonóm járművek elterjedését gátló és ösztönző tényezőket, összefoglaltam a lehetséges megoldási javaslatokat. Az autonóm járművekkel végzett mobilitási szolgáltatás bevezetésének hatására alapjaiban átalakuló városi közlekedést elemeztem. A mobilitási igények átalakulásának felmérésére kérdőívet készítettem, melynek eredményeit felhasználtam a modell alkotás során.

Megvizsgáltam, hogy miként lehetne bevezetni egy autonóm járművekkel végzett szolgáltatást Budapesten XI. kerületében. Figyelembe vettem a kerület közlekedési kapcsolatait, valamint a kérdőívből nyert mobilitási igények alakulását és elvárásokat. Meghatároztam a szükséges járműszámot, valamint az üzemeltetői útvonalkereső eljárás összefüggéseit. Kidolgoztam a szolgáltatás működési modelljét és információs rendszerét.

Végezetül összevetettem a jelenleg elérhető mobiltelefonos alkalmazásokat a taxi és ride-sharing rendszerek esetében. Az elemzésem révén megállapítottam ezek legfőbb hiányosságait és erősségeit, majd ezek figyelembe vételével egy alkalmazás koncepciót dolgoztam ki az autonóm közösségi közlekedés valamennyi funkciójához illesztve.

csatolmány

szerző

  • Szigeti Szilárd
    Közlekedésmérnöki
    mesterképzés (MA/MSc), nappali

konzulens

  • Dr. Csiszár Csaba
    egyetemi docens, Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék