Regisztráció és bejelentkezés

Hosszútávú közlekedés fejlesztési irányelvek Debrecen Megyei Jogú Város és agglomerációjának példáján keresztül

A dolgozatban a hallgató a korábbi TDK dolgozataihoz kapcsolódóan vizsgálta Debrecen közlekedésfejlesztésének lehetőségeit. A hallgató dolgozatát a szakdolgozatának alapjának képzi.

Debrecen esetében, mint más vidéki városokban a helyi közösségi közlekedés előtérbe helyezésének vizsgálata és kérdése kiemelkedő. Társadalmi gazdasági és politikai probléma is egyaránt. A jelenlegi finanszírozási rendszer problémája, hogy nem fedezi a közösségi közlekedés szükségleteit. Ezért új megrendelő szolgáltatói feladatköröket, struktúrát kell kiépíteni, ami megfelelő alap a közlekedésfejlesztéshez. Ezáltal lehetőség nyílik egy integrál térségi közlekedésfejlesztési stratégia kidolgozására, mely magában foglalja a finanszírozási rendszert is. Ez hosszú távon a térségi társszolgáltatók egységes kezelését is jelenti. A hallgató a dolgozatban erre mutat példát. Részletezi a tarifaközösség létrehozásának lehetőségét egy új zónarendszer bemutatásával. Ehhez kapcsolódóan vizsgálatra kerül a hálózat átalakítása, a közúti kapcsolatok fejlesztése, és a vasúti közlekedés javítása. Említésre kerül a dolgozatban egy hosszú távú elővárosi gyorsvasút, vagy tram train rendszer kidolgozása is. Mindemellett a hallgató kitér az egyéni közlekedők problémakörére is.

Mindezek a témák adják az integrált közösségi közlekedés fejlesztésének alapját.

szerző

  • Lukács József
    közlekedésmérnöki
    nappali

konzulens

  • Dr. Mándoki Péter
    egyetemi docens, Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék

helyezés

III. helyezett