Regisztráció és bejelentkezés

Okos kereszteződések optimalizálási és kamera alapú járműpozíció becslési kérdései

A távoli jövőben elképzelhető, hogy a közlekedésben résztvevők összehangoltan, egymás útvonalának ismeretében, időzítetten haladnak, így a ma előforduló közlekedési torlódás a későbbiekben elkerülhető lesz. A forgalmi kereszteződések rendelkeznek a legnagyobb befolyással az említett torlódások kialakulására. A járművek automatizálásának egy bizonyos szintje után elképzelhető, hogy ezek a csomópontok, egyfajta mozgásoptimalizáló hatással rendelkezzenek a járművek fölött, azzal a céllal, hogy adott idő alatt a lehető legtöbb járművet „vezényeljék” át a kereszteződésen ezzel csökkentve a forgalmi torlódás kialakulásának esélyét.

Korábbi témám ezen okos kereszteződések optimalizáló hatásával és algoritmusának kifejlesztéséről szólt. A téma befejezésével egy konklúzió meghatározása, illetve, a járművek helyzetének meghatározása és ebből jövőbeni mozgásának nem globális, hanem lokális szinten történő prédikálásának leírása a tanulmány célja. A lokális pozícióbecslés kamera segítségével történne.

Tehát a dolgozatnak két meghatározó része van. Az első a csomópontbeli mozgásoptimalizáló algoritmus alapvető működéséről és az optimalizálással kapcsolatos nehézségeiről szól. Míg a második fele említést tesz a lokális pozícióbecslés előnyeiről és az ezzel kapcsolatos lehetséges mozgásoptimalizáló eljárások lehetőségeiről.

szerző

  • Szőcs Dávid
    Járműmérnöki
    mesterképzés (MA/MSc), nappali

konzulens

  • Dr. Németh Balázs
    tudományos munkatárs, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék

helyezés

III. helyezett