Éjszakai látási viszonyok karakterizálása kernel módszer segítségével
Az éjszakai baleseteket sok esetben a rossz látási viszonyok okozzák, amik különböző természeti jelenségek következményei. A látási viszonyok helyes felismerése lehetőséget nyújt az autó irányításának megfelelő konfigurációjára akár út közben is, ezzel megelőzve számos balesetet. Az utóbbi időben a vezetést támogató rendszerek egyre fontosabb szerepet kapnak a gépjárművekben, a vezetést egyre automatizáltabbá és biztonságosabbá téve.
A technológia fejlődésének köszönhetően az érzékelők egyre kisebbek és olcsóbbak lettek, így egyre több gépjármű van felszerelve különféle szenzorokkal, amelyek rengeteg információt nyernek a jármű környezetéből. A rengeteg elérhető adat új és hatékonyabb feldolgozási módszereket igényel és tesz lehetővé.
Dolgozatomban az éjszakai látásviszonyok felderítésével foglalkozom. A nappali látásviszonyokat jellemző kutatásokat számos cikk ismerteti, azonban ezek a módszerek nem használhatóak éjszakai környezetben, mely teljesen más feltételrendszert határoz meg. Ebben a témában kevesebb cikk született.
Jelen munkámban egy új módszert szeretnék bemutatni az éjszakai látási viszonyok karakterizálására, ami az autóban lévő videokamerák felvételeit használja föl. Bemutatom a felhasznált matematikai ismereteket és a kidolgozott módszert, majd valós felvételeken demonstrálom annak működését.
szerző
-
Gál Kristóf
Matematikus mesterképzési szak (MSc)
mesterképzés (MA/MSc)
konzulens
-
Dr. Kovács Edith Alice
Docens, Differenciálegyenletek Tanszék