Regisztráció és bejelentkezés

Egy hazai szállítmányozó vállalat komplex vizsgálata

A mai világban mindent körülvesz a gazdaság és a marketing, hiszen ha csak felsétálunk a BME-től a villamos megállóba, számos marketing fogással találkozhatunk; megszámlálhatatlan hirdetés, reklám, szórólap mellett haladhatunk el. A másik oldalról pedig ha egy vállalkozást alapítunk, akkor egy költséghaszon elemzést is kell végeznünk részletes kimutatásokkal, közgazdasági vizsgálatokkal.

Dolgozatomban a marketing elemek segítségével, illetve gazdasági elemzésekkel részletesen bemutatom egy magyarországi szállítmányozási vállalat légi osztályát. Elemzem a BCG mátrix segítségével a Budapestről induló repülőgépjáratok áruszállítását a főbb célállomásokra. A légi szállítmányozás nemcsak repülőgépekkel szállít árukat, hanem kamionok segítségével is, ezért a KIPA módszerrel összevetek közülük néhányat. Úgyszintén a KIPA módszer segítségével összehasonlítom a vízi, a vasúti és a légi alágazatokat Frankfurt - Budapest viszonylatban. A dolgozatom végén a fennmaradt marketing elemek segítségével elemzem a vállalat folyamatait, mint például az árképzést, szolgáltatásokat. A tanulmányom színesítése érdekében a belső PR vizsgálatához összeállítottam egy kérdőívet is, melyet a vállalat dolgozói ki is töltöttek.

Úgy gondolom, hogy a fent megemlített vizsgálatok nagyon fontosak az életünkben, hiszen ezek folyamatos aktualizálásával majdani fontos döntéseinket elősegíthetik.

csatolmány

szerző

  • Bóvári Franciska
    közlekedésmérnöki
    nappali

konzulens

  • Dr. Kővári Botond
    egyetemi docens, Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék