Repülőgépen alkalmazható szélbecslő algoritmusok vizsgálata
A szerző irodalmi áttekintést követően repülőgép fedélzetén alkalmazható szélbecslő algoritmusok implementálásával és tesztelésével foglalkozik. Kétféle algoritmust próbál ki, először szimulációval generált mesterséges adatokra, majd valós repülési adatokra. Az első algoritmus a GPS sebesség, a Pitot cső által mért sebesség és egy másik algoritmussal becsült Euler szögek alapján becsli a szélsebesség komponenseit. A második a GPS sebesség és a Pitot cső által mért sebesség alapján becsli a szél nagyságát és irányát. A szimulációs adatokon való tesztelés megmutatta, hogy a második algoritmus működik jól, az első nem volt behangolható. Így a dolgozat a második algoritmus valós adatokon való hangolásával és tesztelésével zárul.
szerző
-
Baár Tamás
közlekedésmérnöki
nappali
konzulens
-
Dr. Bauer Péter
tudományos munkatárs, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék