Regisztráció és bejelentkezés

Repülőgépen alkalmazható szélbecslő algoritmusok vizsgálata

A szerző irodalmi áttekintést követően repülőgép fedélzetén alkalmazható szélbecslő algoritmusok implementálásával és tesztelésével foglalkozik. Kétféle algoritmust próbál ki, először szimulációval generált mesterséges adatokra, majd valós repülési adatokra. Az első algoritmus a GPS sebesség, a Pitot cső által mért sebesség és egy másik algoritmussal becsült Euler szögek alapján becsli a szélsebesség komponenseit. A második a GPS sebesség és a Pitot cső által mért sebesség alapján becsli a szél nagyságát és irányát. A szimulációs adatokon való tesztelés megmutatta, hogy a második algoritmus működik jól, az első nem volt behangolható. Így a dolgozat a második algoritmus valós adatokon való hangolásával és tesztelésével zárul.

szerző

  • Baár Tamás
    közlekedésmérnöki
    nappali

konzulens

  • Dr. Bauer Péter
    tudományos munkatárs, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék

helyezés

II. helyezett