Regisztráció és bejelentkezés

Mobil Automatikus Targoncairányító Rendszer (MATiR) koncepció végleges kidolgozása, és a vezérlő rendszer megtervezése

A korábbi TDK dolgozatomban elkészítettem a Mobil Automatikus Targoncairányító Rendszer (MATiR) egy koncepcióját a Jungheinrich esc 214z targoncára. A mostani dolgozatom ennek a targoncairányító rendszernek a részletekbe menő kidolgozása.

A dolgozat elején bemutatom a legutóbbi értekezésben elkészült koncepciót, a működésének alapelveit. A MATiR fizikai felépítése és a vezérlő rendszer tervezetének bemutatása után újraértékelem az elkészített egységet. Megkeresem a koncepció gyenge pontjait, ezeket újra tervezem, hogy egy robusztusabb berendezéssé váljon. Bemutatom a vezérlő program által használt berendezéseket, külön a lézeres navigációt és a képfeldolgozáson alapuló rendszert. Foglalkozom a szenzorfúzió kérdésével, hogy milyen módon tudom, még pontosabbá tenni a gép működését.

A dolgozatom témája a fizikai adaptálhatóságon túl a szoftveres rész is. A dolgozat ezen fejezetében a vezérlő és szabályzó rendszer működésének alapjait fektetem le, valamint egy alap programtervezetet is bemutatok. Ez a programtervezet a későbbiekben tovább fejlesztve megfelelő körülmények között letesztelve képes a MATiR folyamatos működtetésére.

szerző

  • Horváth András Máté
    Járműmérnöki
    mesterképzés (MA/MSc), nappali

konzulensek

  • Dr. Gyimesi András Dániel
    adjunktus, Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék
  • Dr. Bohács Gábor
    docens, Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék

helyezés

Jutalom