Mobil Automatikus Targoncairányító Rendszer (MATiR) koncepció végleges kidolgozása, és a vezérlő rendszer megtervezése
A korábbi TDK dolgozatomban elkészítettem a Mobil Automatikus Targoncairányító Rendszer (MATiR) egy koncepcióját a Jungheinrich esc 214z targoncára. A mostani dolgozatom ennek a targoncairányító rendszernek a részletekbe menő kidolgozása.
A dolgozat elején bemutatom a legutóbbi értekezésben elkészült koncepciót, a működésének alapelveit. A MATiR fizikai felépítése és a vezérlő rendszer tervezetének bemutatása után újraértékelem az elkészített egységet. Megkeresem a koncepció gyenge pontjait, ezeket újra tervezem, hogy egy robusztusabb berendezéssé váljon. Bemutatom a vezérlő program által használt berendezéseket, külön a lézeres navigációt és a képfeldolgozáson alapuló rendszert. Foglalkozom a szenzorfúzió kérdésével, hogy milyen módon tudom, még pontosabbá tenni a gép működését.
A dolgozatom témája a fizikai adaptálhatóságon túl a szoftveres rész is. A dolgozat ezen fejezetében a vezérlő és szabályzó rendszer működésének alapjait fektetem le, valamint egy alap programtervezetet is bemutatok. Ez a programtervezet a későbbiekben tovább fejlesztve megfelelő körülmények között letesztelve képes a MATiR folyamatos működtetésére.