Járműirányítás gépi tanulás alkalmazásával CARLA szimulátorban
A XXI. század egyik legmeghatározóbb technológiai úttörése a mesterséges intelligencia fejlesztése. A "gépi tudat" mindennapjaink megkönnyítése céljából létrejövő, éltünk minden pontjával kapcsolatba hozható vívmány, amely alól a közösségi közlekedés sem képez kivételt.
A dolgozat fő célja a CARLA jármű szimulációs program segítségével történő személygépjármű irányítás, melyen belül is egy, az úttestet kersztező gyalogos által fékezésre és/vagy kikerülésre kényszerülő gépjármű manőverezéseit végrehajtó neurális hálózat bemutatása.
Egy kisebb történeti felvezetést követően a szimuláció fontosságával és a közúti tesztekhez viszonyított kézzel fogható előnyökkel folytatom. Ezt követően kitérek a járműirányítással kapcsolatba hozható gépi tanulás alapjaira, továbbá az önvezető jármű szimulációs lehetőségeire is.
A munkám során részletesen kidolgoztam egy gyalogos elkerülésére alkalmas teszt környezetet, ahol megerősítéses tanuló algoritmusokkal közlekedő gépkocsi segítségével szemléltetem a gépi helyzetfelismerést, manővert és a fejlesztési/tesztelési lehetőségeket.
szerző
-
Komócsin Kont János
Közlekedésmérnöki
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Dr. Aradi Szilárd
egyetemi docens, Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék