Regisztráció és bejelentkezés

Airbus A380-as repülőgép numerikus áramlástani vizsgálata és az eredmények validációja „winglet” konfigurációk későbbi analízisének érdekében

Airbus A380-as repülőgép numerikus áramlástani vizsgálata és az eredmények validációja „winglet” konfigurációk későbbi analízisének érdekében

A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség 7,8 milliárd utasra számít 2036-ra a légiközlekedésben, mely közel a kétszerese a 2017-ben megfigyelt 4 milliárd utasnak [1]. Ez az előrejelzés további fejlesztéseket igényel a légi járművek számára a hatékonyság-, és teljesítmény-növelés, valamint a káros anyag kibocsátás csökkentése érdekében. Az egyik legígéretesebb aerodinamikai eszköz a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentésére a „winglet”, melynek segítségével 30-40 % -kal csökkenthető az indukált ellenállás [2]. A jelen munkám célja, egy CFD analízis elkészítése validálási célból egy Airbus A380-as „winglet” konstrukció nélküli repülőgépre rendelkezésre álló adatok alapján. A különböző szárny-konfigurációk hatását ezután elemezhetjük, és a következő lépésekben következtetéseket vonhatunk le a továbbfejlesztett tervezésre abban az esetben, ha a szimulációs eredmények függetlenek a szoftverbeállításoktól, fizikailag plauzibilisek és pontosak.

[1] https://www.iata.org/pressroom/pr/Pages/2017-10-24-01.aspx

https://www.statista.com/statistics/564717/airline-industry-passenger-traffic-globally/

[2] Bento S. de Mattos, Antonini P. Macedo, Durval H. Da silva Filho : “Considerations about Winglet Design” 21st AIAA Applied Aerodynamics Conference, AIAA 2003-3502

csatolmány

szerző

  • Gábor Armand Dávid
    Járműmérnöki
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Veress Árpád
    egyetemi docens, Vasúti Járművek, Repülőgépek és Hajók Tanszék

helyezés

Jutalom