Regisztráció és bejelentkezés

Egyszerű vasúti tesztjármű kialakítása különböző hajtásrendszerek kísérleti vizsgálatához

Egyszerű vasúti tesztjármű kialakítása különböző hajtásrendszerek kísérleti vizsgálatához

A vasúti járművek a meghajtást rendszerüktől függően járműszerkezetileg sokféle, egymástól akár merőben különböző megoldásokkal rendelkeznek. Ennek a legfőbb oka az, hogy a különböző hajtásrendszerek fizikai paraméterei és kimenő jellemzői komoly eltéréseket mutatnak. Jelentős differencia van az egyes hajtások tömege, mérete valamint a hajtásrendszer szétoszthatósága között, így a járművek vázszerkezeteinek eltérőnek kell lennie. Különböző meghajtások esetén az erőátvitel sem lehet egységes, mivel az erőforrások kimenő fordulatszámában és nyomatékában jelentős eltérések mutatkoznak. A különböző szabályozási módok miatt a járművezérlés sem lehet megegyező. Ezek alapján tehát, több hajtásrendszer vizsgálatához több alapjaiban hasonló, de specializált járműre van szükség, így jogosan merül fel az igény egy többféle hajtásrendszert magába fogadni képes járműre.

A dolgozat témája tehát egy motoros hajtány járműszerkezetének megtervezése, amelyre a későbbiekben többféle hajtásrendszer kerülhet, így a különböző esetek terheléseit, és speciális tulajdonságait is figyelembe kell venni a munka során.

szerzők

  • Barta András
    közlekedésmérnöki
    nappali
  • Matheser Bálint
    közlekedésmérnöki
    nappali
  • Rumi Zoltán
    közlekedésmérnöki
    nappali

konzulens

  • Keresztes Péter
    óraadó, Vasúti Járművek és Járműrendszeranalízis Tanszék

helyezés

II. helyezett