Regisztráció és bejelentkezés

Soros hibrid hajtáslánc modellezése

Korunkban a közúti járművek hajtásláncai újra szerteágazó fejlesztési irányvonalakat követnek. Céljuk, hogy az eddig elért vagy magasabb teljesítmény szinten, a különböző károsanyag-kibocsájtási normáknak megfelelve kínáljanak fenntartható alternatívát az egyéni mobilitáshoz. Renget prototípus után az évezred elején megjelentek a járműpiacon az első hibrid-hírvivők, amik közül kiemelendő a Toyota rendszere mely egy párhuzamos hibrid, a Nissan konnektoros-hibridje, mely tisztán akkumulátoros hajtású. Célom, hogy a jelenkor közúti járműveinek hajtásrendszereinek rövid áttekintése után felállítsak egy egyszerű síkbeli dinamikai modellt. A modellhez szükséges változók értékeinek egy részét a szakirodalom ajánlása alapján, más részét a piaci átlagok alapján vagy esetleg tetszőlegesen választva kapjuk --ilyen például a használt kerékméretből adódó gördülési sugár, a jármű homlokfelülete, stb.--. Ezután a modellel kapcsolatos kívánalmakat tisztázom --dinamikai követelmények--. Munkám része a megfelelő elektromos forgógép kiválasztása, és a rendszer modellezése energia felhasználás szempontjából.

szerző

  • Kovácsik Ákos
    közlekedésmérnöki
    nappali

konzulens

  • Dr. Emőd István
    , (külső)

helyezés

Nem ért el helyezést