Regisztráció és bejelentkezés

Alternatív szárnykonfigurációk vizsgálata

A repülőgép iparban egyre nagyobb beruházások és kutatások fordulnak az ún. morphing wing-re, másszóval az alakváltó szárnyra. A szárny alakváltoztató képességének köszönhetően elérhető lesz, hogy a szárny geometriája a leghatékonyabb üzemállapotot vegye fel, elérve az optimális felhajtóerőt és ellenállást. A szárny alakja sok változótól függ, többek között a trapézviszonytól, a vetített felülettől vagy a nyilazási szögtől. A repülőgép szárnyának nyilazása jelentősen csökkenti az ellenállást, valamint szuperszonikus sebességeknél kulcsfontosságú a lökéshullámok miatt. A dolgozatom célja, hogy a majd megjelenő alakváltó szárnyak, nyilazási szögeinek kombinálásával, milyen módon alakulnak az aerodinamikai illetve repülésmechanikai tulajdonságok.

szerző

  • Dobos Ágoston Mihály
    Közlekedésmérnöki
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Jankovics István
    tanársegéd, Vasúti Járművek és Járműrendszeranalízis Tanszék