Regisztráció és bejelentkezés

Haszongépjármű-szélturbina koncepciójának előzetes energetikai vizsgálata

Somogyi Bence GD9Z64, BSc-s járműmérnöki hallgató: Haszongépjármű-szélturbina koncepciójának előzetes energetikai vizsgálata

Az elektromos közúti járművek területén a kutatások az elektromos járművek hatótávjának növelését és a hagyományos töltőinfrastruktúra függőségének csökkentésére fókuszálnak. Ezért a kutatás célja, hogy megvizsgáljuk a szélturbina technológia integrációjának lehetőségét elektromos és hibrid járművekbe. Ez az innovatív megközelítés új perspektívát nyithat a fenntartható közlekedés terén, ahol a szélenergia felhasználása a járművek működése során hozzájárulhat a hatótávolság és a hatékonyság növeléséhez.

Hipotézis

Amennyiben szélturbinát rögzítünk az elektromos vagy hibrid haszongépjármű elülső homlokfelületére, akkor az megnöveli e a gépjármű hatótávolságát?

A numerikus áramlástani szimulációs vizsgálat során egy egyszerűsített, a haladási irányra merőleges homlokfelülettel, majd hátrafelé szivar alakú és elvékonyodó testtel rendelkező, egyszerűsített jármű modell elé helyezek közvetlenül, az egyszerűsített járműtesttel összeérve, egy áramvonalas szélturbinát. Ennek szerepe nem csak az, hogy mint egy szélturbina a levegőből kinyerje az energiát egy generátoron keresztül, hanem hogy az aerodinamikus geometriájával az egész rendszerre ható légellenállást csökkentse.

szerző

  • Somogyi Bence
    Járműmérnöki
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Veress Árpád
    egyetemi docens, Vasúti Járművek és Járműrendszeranalízis Tanszék

helyezés

Jutalom