Regisztráció és bejelentkezés

Platooning automatizált járműfunkció tesztelése szimulációs környezetben

Napjainkban az autóipar legmeghatározóbb trendje egyértelműen az automatizáció és az elektrifikáció. Ezen új technológiák bevezetése a közúti közlekedésbe kimagasló javulást ígérnek a közlekedés számos területén. Az e-mobilitás megoldhatja a nagyvárosok légszennyezési problémáit, valamint az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentését. Járműveink automatizálásának egyik fő célja, hogy ne történhessen több halálos baleset a közutakon. Az ehhez vezető út pedig a fejlett vezető támogató rendszerek fejlesztésével történhet, vagyis járműveink egyre magasabb szintű automatizált járműfunkciókkal való felszerelésével.

A kutatómunkám elején az autonóm járművek előnyei és hatásai kerünek bemutatásra napjaink közúti közlekedésére. Ezután az automatizáltság egyik fontos motiváló tényezőjének elemzésével folyatódik, a tűzelőanyag fogyasztás csökkentésnek lehetőségeivel az automatizáltság növelésének hatására. Majd ismertetem és csoportosítom a hálózatba kapcsolt és automatizált járműfunkciókat, továbbá részletesen tanulmányozom a platooning automatizált járműfunkció működésének technológiai hátterét.

A kutatómunkám második felében ismertetésre kerülnek az autonóm járműfunkciók teszteléséhez szükséges tesztszcenáriók általános felépítése, valamint a tesztelési folyamat során használt virtuális szimulációs módszereket. A kutatómunkám fő célja a platooning automatizált járműfunkció tesztelésére alkalmas tesztszcenáriók tervezése és ezeknek a tesztszcenárióknak virtuális realizációja. A továbbiakban bemutatásra kerülnek a megtervezett tesztszcenáriók követelményei és a Prescanben való megvalóstás lépései, továbbá a Simulink szoftverben létrehozott kontrollalgoritmusok működése. A kutatómuka vége a Platooning való életben történő megvalósításnak feltételeit és jelenlegi korlátait vizsgálja. Zárásképpen értéklésre kerül a szimulációs tesztek eredményessége az automatizált járműfunkciók fejlesztésében.

szerző

  • Papp Gábor
    Járműmérnöki
    mesterképzés (MA/MSc), nappali

konzulens

  • Nyerges Ádám
    tanársegéd, Gépjárműtechnológia Tanszék:

helyezés

Jutalom