Regisztráció és bejelentkezés

Nyelvtanuló alkalmazások játékosítás központú elemzése Octalysis módszerrel

1. Témáról általánosságban

A kutatás központjában a nyelvoktató alkalmazásokba beépített játékosításnak, mint motivációs módszernek, elterjedésének okai, formái, fontossága és hiányának következményei vizsgálata áll.

A nyelvoktató alkalmazások termékfejlesztése során a játék alapú játékosítás és a motivációs mechanizmusok beépítése általánossá vált a nyelvoktató applikációkba a felhasználók elköteleződésének növelése érdekében, azonban nem minden alkalmazásban lelhető fel a tudatos tervezés, illetve ezeknek a mechanizmusoknak a megfelelő használata. A dolgozatban a gemifikáció elterjedésének okai, formái, fontossága, hiányának következményei kerülnek a vizsgálat központjába.

2. Téma aktualitása

A szolgáltatások óriási térnyerése után a piac nagyon kibővült az applikációk terén is. Ahhoz, hogy egy vállalat termékét minél több felhasználó használja, már nem elég, hogy tudja teljesíteni egy alkalmazáseszköz az általa megkívánt feladatot, muszáj, hogy adjon plusz élményt a felhasználóknak ami jelen esetben a játékosított környezet.. A játékosítás, mint motivációs módszer megtalálható a legtöbb nyelvoktató alkalmazásban.

3. Kutatási kérdés, téma amit vizsgálsz

A kutatás központjában az elterjedt és a kevésbé elterjedt nyelvoktató alkalmazások játékosított motivációs mechanizmusok szerinti összehasonlítása áll.

Kritikus sikertényezőnek veszem kutatásom során a beépített motivációs mechanizmusok és a játékosítás meglétét a nyelvoktató applikációkban és ez alapján elemzem és állítom szembe egymással az általam kiválasztott, a piacra sikeresen és sikertelenül bevezetett alkalmazásokat.

4. Kutatási módszertan

• Irodalomkutatás

• Okctalysis-módszer

Szakirodalmi források alapján a játékosítás és oktatás (nyelvoktatás) hatására kerül bemutatásra. Majd az összehasonlítás alapját az Octalysis rendszer szerinti játék elemek csoportosítása adja.

A kutatás során az Octalysis rendszermódszer alapján nyelvoktató alkalmazásokban a játék mechanizmusok feltérképezés kerül a középpontba.

Szekunder kutatás során tudományos kutatások elemzése.

5. Javaslattétel

1. Javaslattétel arra, hogy melyek azok a játékosítási tényezők melyek nélkül a vállalatok ne vezessék be új nyelvoktató alkalmazásukat a piacra.

2. Kutatásom eredményeként szeretném bemutatni melyek azok a játékosítási tényezők melyek használatával növelni lehet, dolgozatom során ki elemzett, kevésbé sikeres termék, a Lystra népszerűségét.

A kutatás során kapott eredményekből következtetni lehet, hogy melyek azok a játék elemek és mechanizmusok amelyek egy-egy alkalmazás sikeréhez hozzájárulhatott. Valamint meghatározásra kerülnek olyan játékosított tényezők, amelyek növelhetik egy nyelvoktató alkalmazás népszerűségét.

szerző

  • Kocsis Viktória
    Műszaki menedzser alapszak BSc
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Tóth Áron
    egyetemi tanársegéd, Ergonómia és Pszichológia Tanszék