Regisztráció és bejelentkezés

A sikeres döntés titka

A dolgozatunkban bútor tervezéssel és gyártással foglalkozó kisméretű cégeket vizsgáltunk. Arra a kérdésre szerettük volna a választ megtalálni, hogy a vállalkozók, piaci szervezetek, hogyan hozzák meg tevékenységük kezdetén a stratégiai döntéseiket, amelyek nagyban befolyásolják jövőbeli sikerességüket. Milyen előzetes kutatásokkal, vizsgálatokkal támasztják alá a szervezetek kezdeti ötletüket, és azt, hogy hogyan hatnak ezek az eredmények a termék vagy szolgáltatás kezdeti fejlesztésére.

Érdekesnek tartottuk megvizsgálni azt, hogyan zajlik egy vállalkozás kezdeti folyamata. Miként határozza el egy magánszemély, hogy nem egy cégnél vállal állást, hanem belevág egy saját terv, cél fizikai megvalósításába. Mivel támasztja alá azt, hogy ne essen a marketing rövidlátás hibájába, és olyan vállalkozásba kezdjen, amelynek kereslete is lesz. Dolgozatunk során azt fejtettük ki bővebben, hogyan valósul meg mindez a gyakorlatban.

Ahhoz, hogy ezekből az információkból egy következtetést tudjunk levonni, egy általánosságot meghatározni, fontos a szervezetet egy későbbi időpillanatban is megvizsgálni, hogy detektáljuk a piaci helyzetüket. Azzal, hogy ismerjük az egyes szervezetek kezdeti stratégiáját, piaccal való kapcsolatát, és későbbi piaci eredményességüket egy összefüggést is meg lehet határozni. Igazolni vagy cáfolni lehet ezzel az előzetes feltételezéseket, amely a döntéshozatalt illeti.

Természetesen ezt az összefüggést fenntartásokkal érdemes kezelni, mert a kutatásunk során csupán a folyamat pár szegmensét vizsgáltuk, amelynek kimenetelét számos további faktor is befolyásolhatja.

A kutatásunk módszereként irodalomkutatást választottunk, amely során az eddig a Tanszéken elkésztett innovációsfolyamat kutatásokat vettük alapul. Ezekben a feladatokban a kutatók választ adtak az előzetesen feltett kérdéseinkre, így ezekből egy általános következtetést vonható le.

szerzők

  • Fehér Zsófia
    Kommunikáció és médiatudomány alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)
  • Laczay Zoltán Tibor
    Ipari termék- és formatervezői alapszak (BSc)
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Berki-Süle Margit
    egyetemi adjunktus, Ergonómia és Pszichológia Tanszék