Nyomtatott alkohol és folyékony identitás: Az alkoholtermékek társas konstrukciója Magyarországon, circa 1900-1945
A nyomtatott reklámok a századforduló idején kezdtek el elterjedni Magyarországon, és igen hamar fontos szerepet töltöttek be a gyártók életében.
Dolgozatomban a Magyarországon körülbelül 1900 és 1945 között megjelent, alkoholtartalmú italok nyomtatott reklámjait vizsgálom, mint például a számolócédulák és a napilapokban közzétett hirdetések.
Részletesen kitérek a nyelvi, irodalmi megfogalmazásra, stílusra, valamint a képi megjelenésre.
Továbbá szociálkonstruktivista nézőpontból is elemzem a hirdetéseket: hogyan befolyásolta a potenciális fogyasztókat a megjelent reklám, mely társadalmi rétegnek íródtak valójában, és hogyan reagáltak rá a kor emberei.
szerző
-
Simity Zora
Nemzetközi gazdálkodás alapszak BA
alapképzés (BA/BSc)
konzulens
-
Dr. Bíró Gábor István
egyetemi adjunktus, Filozófia és Tudománytörténet Tanszék