Regisztráció és bejelentkezés

Nyomtatott alkohol és folyékony identitás: Az alkoholtermékek társas konstrukciója Magyarországon, circa 1900-1945

A nyomtatott reklámok a századforduló idején kezdtek el elterjedni Magyarországon, és igen hamar fontos szerepet töltöttek be a gyártók életében.

Dolgozatomban a Magyarországon körülbelül 1900 és 1945 között megjelent, alkoholtartalmú italok nyomtatott reklámjait vizsgálom, mint például a számolócédulák és a napilapokban közzétett hirdetések.

Részletesen kitérek a nyelvi, irodalmi megfogalmazásra, stílusra, valamint a képi megjelenésre.

Továbbá szociálkonstruktivista nézőpontból is elemzem a hirdetéseket: hogyan befolyásolta a potenciális fogyasztókat a megjelent reklám, mely társadalmi rétegnek íródtak valójában, és hogyan reagáltak rá a kor emberei.

szerző

  • Simity Zora
    Nemzetközi gazdálkodás alapszak BA
    alapképzés (BA/BSc)

konzulens

  • Dr. Bíró Gábor István
    egyetemi adjunktus, Filozófia és Tudománytörténet Tanszék